|
|
|
|---|---|
| Kontaktvärmaren från Defa som sitter på bilen är ett skämt och jag vill montera en slangvärmare, hade det på min F11 och det funkade kanon. Är det någon som monterat på en 320d med M47-motorn och kan säga vilka slangar jag kan använda för inkoppling? Har även letat efter LF Bros-värmare som jag hade i F11:an, smidigt med Defa-plugg från fabrik, men hittar ingen som säljer dessa idag? Tips på andra märken som är Defa-kompatibla mottages gärna. | |
|
Inte svar på din fråga men hittade inte heller slangvärmare till min tidigare E91 som iofs var 330d årsm 2011 där motorn var N57-D30A. Så det blev Defas kontaktvärmare som "eldar en del för kråkorna". Calix är väl stora på slangvärmare, vet inte om de har samma kablar/kontakter. Bonustips: Jag körde mycket korta sträckor och monterade även fast batteriladdare från defa (tog ström från samma ingångskontakt till bilen) så varje gång man körde motor- och kupe-värmaren via kabel hemma, så laddades bilbatteriet också och lite värmt batteri före start pga laddningen. /Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.