|
|
|
|---|---|
|
Hej, har fått lite problem med min dragkrok på en f31 -14 Knappen har blivit svart ingen reaktion vid knapptryckning, har läst mig till att släckt lysdiod betyder att den tror att släp är påkopplat, grön reda för att fällas in, röd vid något sortsfel, Tog bort släpvagns adapter och kollat om det något såg konstigt ut, var lite ärjat på en utav polerna, smörjde och slipat lite utan framgång, Kollat säkringar i bakluckan, finns det flera till dragkroken? Vad ska jag prova med här näst? Mvh Love | |
| Jag har en nyare modell, men skulle tro att du också har en manuell inställning i iDrive för "släpvagnskörning". Kolla att den inte är aktiv. | |
|
Har du provat att hålla knappen intryckt så att den manövreras ut eller in manuellt? Om det inte går så är det dags att kolla säkringarna. |
|
|
Tack för svar, kollade i Idrive om det fanns något relaterat till dragkrok men hittade inget, Har kollat säkringarna till dragkroken, de satt 4st säkringar i bakluckan, finns det några fler tror ni? Har även kolllat efter felkoder via obd, finns inga relaterade till dragkroken där heller, provar köra in och ut dragkroken via obd men det klickar endast till via test men händer inget. |
|
|
Hm, har inte riktigt koll på tidigare årsmodeller men det är kanske NBT i en -14 (och inte iDrive6 som borde ha menyvalet). Kanske bara för felsökning då, att om bilen är i Trailer mode (och därför inte vill dra in kroken) så är också bakre PDC (åtminstone ljudet) deaktiverat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.