|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vart får man tag i bra och biliga lasthållare och en skidbox till en E34 ? Är där något man skall tänka på innan man knaller till Österrike ? mvh Nuklear | |
| köpte lasthållare till min på micro...billigt och fungerade bra....... | |
|
eftersom E34 har dropplist krävs inga speciella fästanordningar, så du kanske han hitta beggade hållare och box. Annars har tex OKQ8. Sen får man inte köra dubbat i Tyskland, så odubbat med juste mönster ev kompletterat med kedjor kan va bra. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej igen. Tack for bra svar. Tror det blir en tur till Micro, då kann jag handla snökedjor samtidigt. Tur att mina vinterdäck är odubbade. /Nuk. |
|
|
Var sitter de dropplisterna??? spar till en.... Länk |
|
|
Mekonomen har Thule ( ca 600:-) som passar i dom små dropplisterna (öppna dörren och känn efetr så hittar du...) i E34s dörrar ( både sedan och touring även om dom ger sken av att dom inte passar touring) Snökedjor ( detta elände..) är KRAV i vissa alppass så det är bara att slänga in som barlast i bilen annar blir du fast nere i dalen varesig du vill eller inte.. Annars bästa vägen till Österrike är Färjan Trellebog-Rostock 2300 ( sov gott!!) sen Berlin och vidare söderut Ingolstadt (huh...) och München och vidare mot Innsbruck, man är in St Johann ( Kitzbühl ca 14-15 om man kör lungt och stilla (av erfarenhet vet jag dock att man hinner Rosenheim-Rostock på ca 5 h om man har VÄLDIGT bråttom ) |
|
mackan325 |
Nuklear, fel forum kanske men tänk på att många ställen i Ö-rrike går att nå med tåg. Från CPH 19:00 är du i tex K-bühel vid 13:00 följande dag, ett attraktivt alternativ om man har tröttnat på köerna på autobahn i sportlovstider. Snökedjor, odubbade däck och takräck kan du också glömma...... Jag testade nattåget till St:Johann im tirol 15 min bortom Kitzbühel över nyår, mycket smidigt, inga byten förrän Wörgl ca 1H innan slutmålet. Har tidigare kört bil till alperna i Österrike, Italien och frankrike - i framtiden blir det tåg eller flyg! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.