AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
719

Lasthållare o Skidbox till E34...

Nu
4
Nuklear
540iA -94
Hej!

Vart får man tag i bra och biliga lasthållare och en skidbox till en E34 ?
Är där något man skall tänka på innan man knaller till Österrike ?

mvh
Nuklear
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
köpte lasthållare till min på micro...billigt och fungerade bra.......
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
eftersom E34 har dropplist krävs inga speciella fästanordningar, så du kanske han hitta beggade hållare och box. Annars har tex OKQ8.
Sen får man inte köra dubbat i Tyskland, så odubbat med juste mönster ev kompletterat med kedjor kan va bra.

Nuklear
540iA -94
Hej igen.

Tack for bra svar.
Tror det blir en tur till Micro, då kann jag handla snökedjor samtidigt. Tur att mina vinterdäck är odubbade.

/Nuk.
LN
497
LNBT
S6Plus
Var sitter de dropplisterna???

spar till en....
Länk
Mekonomen har Thule ( ca 600:-) som passar i dom små dropplisterna (öppna dörren och känn efetr så hittar du...) i E34s dörrar ( både sedan och touring även om dom ger sken av att dom inte passar touring)

Snökedjor ( detta elände..) är KRAV i vissa alppass så det är bara att slänga in som barlast i bilen annar blir du fast nere i dalen varesig du vill eller inte..

Annars bästa vägen till Österrike är Färjan Trellebog-Rostock 2300 ( sov gott!!) sen Berlin och vidare söderut Ingolstadt (huh...) och München och vidare mot Innsbruck, man är in St Johann ( Kitzbühl ca 14-15 om man kör lungt och stilla (av erfarenhet vet jag dock att man hinner Rosenheim-Rostock på ca 5 h om man har VÄLDIGT bråttom )
mackan325
Nuklear, fel forum kanske men tänk på att många ställen i Ö-rrike går att nå med tåg. Från CPH 19:00 är du i tex K-bühel vid 13:00 följande dag, ett attraktivt alternativ om man har tröttnat på köerna på autobahn i sportlovstider. Snökedjor, odubbade däck och takräck kan du också glömma...... Jag testade nattåget till St:Johann im tirol 15 min bortom Kitzbühel över nyår, mycket smidigt, inga byten förrän Wörgl ca 1H innan slutmålet.

Har tidigare kört bil till alperna i Österrike, Italien och frankrike - i framtiden blir det tåg eller flyg!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.