|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkte införskaffa en e34 av tidigare modell. Vilken ska man satsa på? Vill inte lägga ut mer än 35 000:- Ska använda bilen som bruksbil så det behöver ju inte vara nåt "muskelpaket" 518 vs 520?? Kanske en 525? 12v eller 24v. Är intresserad av all info, pris, försäkringspremie mm. Är det nån som har en fin så är jag intresserad!!!! | |
|
Jag har en 525 -89 som har körts 21000 mil, har ägt den i 3mån och är mycket nöjd. Går som en klocka, enda som har strulat så är det nivå givaren till kylvatten, annars så är det en mycket trevlig bil, skön att köra och inte så dyr att äga (tycker jag iaf) års premien på min är 5200kr hos IF helförs. Ägde en Calibra innan och fick pröjsa 7000kr/år. Lycka till med köpet :) MVH O.G |
|
mackan325 |
Jag tycker 518 är ett bra val om du kan överse med prestanda aspekten, 115 hästar räcker ju inte så långt med 1500 + kg att släpa på. Satsa på en '94 (?) eller senare med M43 motor med kamkedja istället för rem. |
| 525 24 v | |
| BMW M5 :-) | |
|
Behöver du inga muskler i bilen kan du lika gärna köpa en 518/520i. Har du 35000 så satsa då på ett riktigt fräscht exemplar så du inte åker på dyra överraskningar. En 520i -90 kan du lungt få för 25000 kr (em fräsch sådan) och som inte rullat alltför långt. ______________________________ Mvh Tomas 735iA -88 Länk |
|
|
Hej, varför inte köpa min? Jag får firmabil i slutet av november... AC, ljust skinn, Inspection 2 gjord vid 17500mil, regelbunden servad av tidigare ägare var 800:e mil. Automat. Mejla för mer info om du e intresserad. MVH |
|
|
Först o främst fyra eller sexa, fyran kan vara lite slö... Det är en annan motorgång på sexan... Men vad är viktigt för dig... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Prioriterar du hållbarhet och lite krångel så satsa 535E34 från 88, visst den kostar mer att köra och äga, men de andra fördelarna kan överväga. | |
| slå till på en 520,det gjorde jag,visst en 518 e ochså ett bra val men den dan du vill sälja bilen så står nog 520 högere i värde.Bensinförbrukningen å försäkringar är likvärdig.Köp en 520 | |
|
Vad gäller bensinförbrukningen så tror jag att 518 E34 drar betydligt mindre än en 520 E34. Speciellt de med 12v-motorn. Framförallt skiljer försäkringspremier o dyl. Jag har en 525 24v, den drar 0,8 landsväg och ca 0,9 blandat. Kostar 4500:-/år i försäkring. Motorn är jättehärlig och går som en dröm, men man kommer ju fram precis lika fort och bekvämt med en 518. Valet är ditt:-)! /MVH Kalle |
|
| Tycker 535:an är rätt bra köp som bruksbil. För 35.000:- kan man hitta en i fint skick men är då oftast en import, fina svensksålda ligger kanske 5.000-10.000:- högre. Men i bra brukskick får man nog en 535 för ca 30.000:- eller mindre. Enda problemet med denna bil är om du är ung och ska ha bilen på dig själv så brukar det bli dyrt. Men tar du den på din far så går helförsäkring på ca 5.000:- per år. 535:an är oxå väldigt pålitlig och inte alls dyra reservdelar. Den drar iofs kanske lite mer än dom mindre motorerna. Min drar ungeför 1,2 med mig bakom ratten. 1,1 är inga problem att köra på men det är svårt att låta bli att gasa. På långfär brukar min dra 0,85-0,9 men då brukar det inte då så långsamt. Och så har du ju rätt bra prestande på köpet =) vilket är rätt roligt att ha ibland. | |
| Instämmer med föregående talare..köp en 535:a om du kan ta lite högre ägandekostnader. Suverän motor, visst vill den ha lite soppa..men det är det värt! | |
|
Vad du än väljer så köp en importbil! De är ofta bättre skötta än svensksålda bilar och de har sluppit saltslasket. Dessutom har de gått på betydligt bättre vägar än de svenska, vilket betyder mindre slitage på stötdämpare, fjädrar, bussningar m.m. Dessutom är de oftast billigare än motsvarande svensksålda bil. Köpläge alltså! Micke |
|
|
Håller med "Frifart". Köp 535.... Johan |
|
| Köp en 520 eller 525 | |
ymer |
Köp en 535i! Det är ingen muskelbil, men du kommer inte sist ut från trafikljusen heller! Man kan köra billigt om du vill! Men det beror ju på vad man menar med billigt! Det kostar att ligga på topp! Har själv haft 2 535:er och är hyffsat nöjd! Nog skulle det vara skönt att ha nya M5 eller 745:an, men det får bli när man har gått klart skolan! Hoppas du väljer med omsorg! För en beemer är ju bilen nummer ett! Bmw följer inte utvecklingen! Bmw leder den! |
| Jaha jag tror vi har ett enat domslut, majoriteten säger att du TG_Rossi skall inhandla en 535E34 snarast. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.