|
|
|
|---|---|
| Har ett lustigt problem med centrallåset på min 525i -88. När man låser bilen åker "låsknoppen" först ned för att sekunden senare studsa upp igen. Låser man en gång till fungerar det utan problem. Detta inträffar varje gång jag ska låsa bilen, förklaringar ? | |
| Kolla gångjärnet i bakluckan där kablarna till bakljus går,kan ha skavt sönder,det blir kortis .Hade samma problem,fixade det och så var allt frid å fröjd på låset. | |
NIKE |
Anledningen till att bilen låser upp sig igen är för att den talar om att en givare till larmet är trasig (givaren som sitter i någon av dörrarna den som oftast går sönder är givaren i bakluckan.) |
| Ok, var någonstans hittar man dessa givare ? Och hur kontrollerar man deras funktion ? | |
|
Kontrollerar dem gör du genom att larma på, sedan låsa upp en dörr sedan öppna den då ska larmat gå och testa sedan det på alla dörrar + bakluckan,utlöser inte larmet är en givare sönder nånstans. Men dörrarna har väl oftast inte givare..brukar väl vara kopplat till innerbelysningen!? //Roger |
|
|
Alltså du ska låsa upp dörren manuellt med nyckeln när du larmat på. //Roger |
|
| Alltså, saken är ju den att jag har inget larm. Däremot sitter dekaler i rutorna som talar om bilen någon gång haft ett larm. Tänkte närmast att man helt enkelt lämnat kvar givarna, faller hela larm-teorin då eller ? | |
| har x-akt samma problem, lurar på att det har med bagaget att göra, för c-låset funkar inte där.. | |
Gizzmo |
den brukar inte låsa där det är fel. så dra och testa alla dörrar tanklock o.s.v |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.