|
|
|
|---|---|
Mattsson |
Är det någon som har genomfört detta och vad säger SBP ? Något spesielt att tänka på Jag har alla delar (Hel bil) en 750 som jag ska flytta över prylarna ifrån .... och när man ändå är igång tänkte jag Kläma dit två Turbo agregat .... Hur mycket mos klarar Motorn och hur mycket klarar aut lådan som sitter i 750n ? nån som har erfarenhet av detta ? Mvh Mattsson |
|
Spontant så kan jag ju bara säga att ska du göra det här så vänta i så fall tills direkt efter besiktningen för du får aldrig igenom det utan intyg från BMW och intyg från BMW kan du drömma om. Sen får du givetvis skruva tillbaka gamla motorn igen nästa gång du ska besikta. //Kalle 528i -86 |
|
|
Hmm... Alltså, allt det här snacket om besiktningar och grejer. Går det inte att helt enkelt bara typa om bilen? Kontrollerar de inte chassi&kaross vs. motor&drivlina (så att de stämmer) vid en typbesiktning? -<( ALPINA POWER )>- MVH Alecci |
|
|
Och sen har vi f40 kraven, som bla innebär att motorn ska vara godkänd i just den modellen, och det är bmw som säger vad som är ok eller inte, som i detta fallet v12a i en e-34. |
|
|
Kan gå att fixa i tyskland, eller att försöka få den som ombyggt fordon! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
När jag sade "typa om" så menade jag alltså att registrera den som ombyggt/nytt fordon. Har för mig att jag hört talas om folk som gjort så. -<( ALPINA POWER )>- MVH Alecci |
|
|
Den måste vara ombyggd eller amatörbyggd om det ska gå att "typa om" den. Nytt fordon går nog bara så länge du har en bilfirma eller är biltillverkare. Det räcker inte med att byta motor för att få den godkänd som ombyggd och amtörbyggd säger ju sig själv att den inte är. Det är heller inget flyttgods så det går inte den vägen heller så det är bara att göra som turbobyggarna och fuska sig igenom. Det är bara väldigt mycket mer omständigt i det här fallet. //Kalle 528i -86 |
|
|
Hur går det då egentligen till när andra, mer eller mindre rikskändisar (E30 M3 Turbo och E36 M3 Turbo), kör omkring med turbokonvertering? Jag menar, det måste ju finnas någon enda polis eller snubbe från Vägverket (eller den berörda institutionen) som läser Bilsport och läser om de här killarna? Om de fuskar sig igenom, så borde de väl i efterhand åkt dit för länge sedan? -<( ALPINA POWER )>- MVH Alecci |
|
|
Varenda gång man frågar någon hur dom har fått igenom sitt turbo bygge...så har iaf jag fått svaret "nej jag har inte bes med turbo" eller " jag har 2 pågrund av turbon " Så nu bryr jag mig inte heller om om det går att få bilen 100% godkänd med turbo snurra i...utan bygger och tar problemet med bilprovningen sen. Bilen är nybes och ska inte in från nästa höst så det blir åtminstånde en sommar med värstingmotor i 535án |
|
|
Hejsan ! önskar dig lycka till! V12:an är ju en härlig maskin, håll dig bara undan för poliser med flygande besiktning i sikte så är det nog inga problem. mvh: mr_majzoo! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.