|
|
|
|---|---|
|
Rubriken ser konstig ut men jag kunde inte hitta på någonting bättre :-) Jag tror mig ha hittat bilen jag vill ha, i alla fall efter specarna, måste åka 30 mil för att titta på den. Jag har aldrig haft en BMW innan och undrar om ni kan tipsa mig om vad för fel man ska söka efter på en 528iA av 97 års modell? Vill inte komma hem till Malmö med bilen och upptäcka fel som gått att checka på köpplatsen. Alla tips tas tacksamt emot antingen här eller via mail. | |
|
Kul med ännu en BMW-broder i Malmö :) Använd "Sök Inlägg" så lovar jag att du hittar en hel del matnyttig fakta! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Kolla så att det inte läcker in luft i motorvägsfart, ganska irriterande. Sedan är det väl airbaglampor och lite annat som varit typfel om jag minns rätt. /Simon |
|
| Jo, sökfunktionen är bra. Problemet för mig är vad jag ska söka på :-) Men jag gör ett försök till. | |
|
pröva: 528ia AND E39 AND problem |
|
|
E39:an är tämligen felfri, listan blir inte lång. Vanligaste felen på E39 enligt Motormännen; 1.Läckande kylare BMW 5-serie har problem med läckande kylarvatten, ett litet fel som kan få dyrbara följder om det inte uppmärksammas i tid. 2.Glapp i bussningar och spindelleder bak 3.Kärvande bromsar Att bromsoken bak kärvar är ett vanligt fel |
|
|
Kolla även efter rost på bakluckan + vid tanklocket. BMW bör garantireperera om bilen är nyare än 97. MVH Daniel |
|
| Tackar för uppgifterna som är antecknade. Använde sökfunktionen och skrev 528iA och har suttit sedan dess (är det 3 timmar) och lusläst. Mycket info för en BMW novis. Kan snart doktorera i ämnet :-) | |
|
Kolla att volymen på stereon inte är jättehög efter att du startat om motorn. Även att stereon kommer ihåg inställningarna för balance/fader (efter omstart av motor). /Micke |
|
[Sunet]Foppa |
Även: 1. Knarrande lister 2. Klonkande b-stolpe 3. Kombiinstrumentet tappar teckenrader 4. Airbag-systemet 5. Vindbrus i slitna lister |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.