|
|
|
|---|---|
|
Fick ett samtal från en okänd person på skyddat nummer igår. Det gällde en annons som jag haft ute på min Opel Sintra DTI -98. Han sade att han "hade en köpare" på bilen och att det skulle gå till så att jag fick en handpenning och så skulle jag "få ett kvitto" och så skulle köparen göra slutbetalningen till mig då han fått bilen. Naturligtvis så är jag inte så godtrogen eller desperat att sälja bilen (fast det är en Opel) att jag nappade på erbjudandet. Dessa fall slutar oftast med att du får handpenning för din bil och ett kvitto på att resten skall betalas senare. Personen säljer vidare din bil i ett nafs (lågt pris) och du blir blåst på stålar och bil. VARNING FÖR DESSA SKOJARE!!!! ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk | |
|
Vi är nog många som råkat ut för de där idioterna! Men ingen går väl på det där? Jag frågade efter hans nr så skulle jag ringa upp. "nejnej, Jag ringer dig!" Automat är bekvämt |
|
|
Sorgligt att man inte klämmer åt dessa individer hårdare! Har varit uppe ett par gånger här på forumet. Hoppas att det inte är någon här sopm är så godtrogen att de går på det! Mvh |
|
|
Finns alltför många som gått på det där. Dom brukar ofta ringa på bilar med ovanligt högt pris. Avslöjar sig genom att vilja köpa bilen direkt utan att ha sett den och utan att pruta. LÄMNA aldrig ifrån dig bilen utan att ha fått fullt betalt!!! |
|
|
Säg att du är intresserad och lura sen iväg fanskapet på en resa långt ut i norrlands ödemark där du uppger dig bo (om du hållt dig anonym vill säga) --------------------------------------------------- Länk |
|
|
varför inte låtsas vaar intresserad och bestämma träff nånstans för att där ge personen en rejäl omgång spö!? samt plocka honom på legitimationen... /Jonas |
|
|
Var det inte någon som skickade en sån kille till en tågstation och smygfotograferade? Automat är bekvämt |
|
dumsnut |
Jonas. Risken finns att det är du som åker på spö. I MMA tog dom en sådan här skojare och han var även insyltad i cigarett smuggling och bilimport. Tilläggas bör att han var från Tjetjenien. Jag brukar inte ha ngra problem att klara mig, men mot en sådan så skulle jag nog ta det lungt. :) "..... nej nej nej dumsnut ......" |
|
Härjar en sådan i Malmö området igen, vill gärna göra er uppmärksamma på en medelålders gentleman som på stapplande svenska påstår sig ha bilfirma i Malmö(Limhamn), vara ägare till flera fastigheter men ändå vilja att man tar en check på halva köpeskillingen för bilen och löser in den först om en månad......han hade ju höga omkostnader för att sälja vidare bilen. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Jag råkade ut för samma sak när jag hade ute min 525 TDTt -95 på annons. Det var precis samma story som Magnus M. Den här killen ville att jag skulle köra bilen till Stockholm och sedan skulle han stå för min hemresa. En handpenning på 10% skulle jag få direkt och resterande inom 14dgr. Har dessa ingen heder eller skam i kroppen? Polarbear |
|
|
Hmm, jag såg att mina feta fingrar varit i farten igen. Det skulle självklart stå 525TDS Touring :) Polarbear |
|
|
Cash is king. Ja kanske inte för beg bilar som kostar flera hundra tusen, men när det gäller mindre belopp ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag brukar säga att jag vet var du bor då jag har ditt nummer på min specialbyggda nummerpresentatör = klick. Tyvärr är det som så att vissa människor går på det här annars skulle de här skojjarna ej florera med jämna mellanrum. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
///M.D |
liknande historia hände mej,skulle sälja min s4 biturbo å skulle få 10k först sen resterande.....plus att jag skulle ut till haninge lr huddinge(kommer inte ihåg).... ----------- G2styling.se |
|
Att dom orkar! Om detta folk la sin energi på lagliga saker så skulle de förmodligen bli nya Kamprads. De har ju uppenbarligen sinne för affärer! |
|
|
Haha. det ringde en lirare vid namn "josef" tilll mig idag ang min 325:a. Han sa sig sälja bilen till bilfirmor och han hade just nu ca 3-4 köpre. Han hämtar bilen. Vi skriver juridiska papper från MRF och det skulle ta ca 4-5 arbetsdagar sen skulle pengarna finnas på mitt konto. Sökte här på forumet och fann svaret ang bluffare. MEN jag skulle ringa upp honom och fick hans nummer. Funderar på att ringa polisen. Se upp för såna drägg. Låter guld och gröna skogar. Tss tss |
|
|
norpan_norpan// Ring polisen:) Om han nu hade flera personer som var intresserade av din bil, kunde inte dessa personer hitta din bil själva på annonsen? Vill jag köpa en bil, ber jag inte andra hitta den åt mig, utan jag letar själv. ------ Länk Länk |
|
| Varit ute för sånt flera gånger. Bästa var nog när jag blev lovad bilens dubbla värde som säkerhet - i guld och ädelstenar... | |
|
Blev uppringd av en sådan "Köpare" från trollhättan då jag hade annons ute på 316, han ringde o ville byta mot en skabbig tokbillig merca lite rost här å var osv.... "Du får bilen nu osså avbetalar jag på 3 månader pga krass ekonomi, kontrakt kan vi skriva du får stå som ägare osv...." Sa att jag ville ha alla pengar i hand, han slingrade sig o sa allt emellan at han studerade, var sjukskriven osv.... Sa åt han på skarpen att jag ville ha pengarna på bordet, han skulle återkomma men gjorde aldrig det... ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
Gammal tråd starrtad av mig... men även nu blev jag uppringd av en bilfifflare då jag skulle sälja E39 touringen. Annonsen hade inte ens varit inne ett dygn! De kanske är konkurrensutsatta så de måste vara snabba? ;-) ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Blev uppringd för ett år sedan när jag hadde en bil till salu av en ''JIMMY'' som skulle köpa min bil men jag skulle få pengarna en månad senare för han skulle då få pengar av försäkringen för hans stulna volvo elle nåt sånt..han ''ägde'' ett företag som omsatte flera miljoner och hans advokat skulle oxå komma med när han skulle köpa bilen av mig för att det skulle vara trovärdigt o att han inte va nån fifflare..när jag började skratta i telefonen började tönten skrika o hota med att han skulle skicka några juggar som skulle spöa upp mej. när jag påminnde ''JIMMY' att jag själv va jugge blev killen tyst och la på..självklart ringde jag upp han och använde lite svordomar så bad **JIMMY** om ursäkt och hoppades att jag kunde glömma det hela... sätt hårt mot hårt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.