|
|
|
|---|---|
|
Hittade en BMW 528iA -97 hos BMWFynd Länk Har sökt forumet efter BMWFynd och hittat ett par trådar men de är skrivna för ett tag sedan och var lagom restriktiva. Fråga till er kunniga. Var ligger listpriset på nämnda modell under förutsättning att ingenting är lurt? Tycker att det är för ett för bra pris på bilen för att allt ska vara felfritt. Någon som har erfarenhet av BMWFynd? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Verkar inte alls vara så tokig till det priset. En koll av mätarställning med diagnosprogram för att vara så nära 100 som möjligt. Jag har inte läst nått direkt negativt om BMW fynd vad jag kommer ihåg. Bilen såg mycket fräsch ut men det ska en välskött 10.000 milare göra. Och kolla noga efter lackskarvar ody. MVH Hasso Länk |
|
Min privata åsikt är av den kalibern att jag inte skulle handla där men som sagt aldrig fel att kolla upp en vara noga. Kollar man på börsen figurerar han där en del. Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är det negativt att figurera på börsen ?? MVH Hasso Länk |
|
Nej defintivt inte, tvärtom. Det är för upplysningsvis. Asken |
|
| När man väl börjar leta efter objekt så poppar det upp bilar överallt. Har tidigare varit inskränkt till Skåne där jag bor men om jag utvidgar radien till +30 mil så finns det så otroligt mycket mer av det specifika jag söker. Blir svårare och svårare det här med att hitta rätt bil. Det är ju trots allt bara en bil :-) | |
| Har kollat upp en annan 528-a som de hade där. Tycker att det är skumt att många bilar hade liknande mätarställning! Just c.10500 mil?! En slump må tro?! | |
|
Jag har kollat historik på 2 bilar därifrån, båda har visat sig vara krockade. Sen har ja hört lite otyg om just den firman. Mätarställningarna gick ja inte in på. Så Askens magkänsla (eller var han nu får dom där känslorna ifrån) e inte på något sätt obefogad. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
| Har precis pratat med förra ägaren till 528-an! Eftersom han bytte styrväxeln på BMW-n så blev han intalad från Pelle att bilen säkerligen varit krockat i Tyskland! Vad han sedan fick för bilen från bilfirman ska jag inte ens gå in på här!! Ett skämt......... | |
| Fick en uppfattning att 528-an i Göteborg har varit krockat faktiskt så se upp!! | |
|
André; jag är svårt nyfiken på vad den tidigare ägaren fick. Berätta för oss. Copy |
|
|
Det finns ett gäng som skambjuder extremt på bilar...jag blev uppringd av en kastralsångare förra hösten som bjöd 90 KSEK för min 528i 97:a som då hade gått 13500, alltså motsvarande en 98:a idag. Det gäller att inte vara så desperat att man tar denna typen av bud. /Simon |
|
|
Om en bil importeras från tyskland och det inte finns några svenska besiktningspapper men bilen är reggad i Sverige sedan 2000, är det något skumt då? :-) |
|
|
Kolla med SBP där den besiktigades första gången. Dom kan nog hjälpa dig. //Marin |
|
|
Stout ring bilprovningens kundtjänst så kan de maila dig besiktningsprotokollen för bilen. Om den är reggad i Sverige måste den ju ha varit minst en gång hos bilprovningen. /Anders |
|
|
Den stackars säljaren för bara 100`för 528-an!! Snacka om att vara desperat att sälja! Varför?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.