AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
579

Chipstrimma en m3-98 smg hos Köchler

sebbe
Hejsan Bmw-vänner!
Ska ställa av min m3-98 smg till helgen!Ska lämna in den för ditec-behandling första veckan i april.Nu till min fråga?jag funderar på att chippa,(mappa) bilen till våren.Har någon chippat sin m3:a hos Köchler i Ullared.Hur många hk får man då i så fall och vad kostar det?Vet så mycket att det inte märks i toppfarten utan i låg och mellan varven/register.Rätta mig om jag har fel.Vore tacksam för råd,synpunkter och erfarenheter.
MVH:Sebbe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Du kan läsa ett exempel hur det är med chip-shoppandet

MVH
Hasso
Länk

Hasso; Hade Jouni mappat också?
Att mappa är bäst för motorn, den kanske inte får så stor effektökning men den kommer att må bättre, vad jag har hört!

/Manray/
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Ja du...på en M3 E30 215hk så gör "bara" "chippset" ca.10 hk sen kommer ju filter & lite annat till men det e ju mest karaktären på motorn som blir helt annolunda...låt han byta ev. luftbox åxå om det behövs ( absolut ingen openair för det gör inget i bänk) utan boxen ger helt klart mer där.

Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Glömde att Lennart Köhler ÄR den som kan mest om BMW i detta land & man ska inte bara se på priset för det e ju "bara" pengar.:O)

La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Jag och min polare micke var uppe hos köhler i ullared i sommras jag har en 3,0 -94 och micke har en 3,2 -98 SMG och de är mycket trevliga och kunniga i ullared micke hade redab ett chip från weismann i sin bil och när han åkte ner till malmö och skulle mappa den bilen med det chippet i så konstaterade dom att det chippet var så pass optimerat för den bilen så att det var meningslöst att mappa den.. =) Samma värden använder köhler sig av jag chippade min bil på plats i ullared det ingick när man köpte chippet, det kostade 2500:- och han satte dit det på 10 min en fredags kväll 18:30 =) det kändes att bilen blev piggare och mer drag på låga varv det skulle ge ca 20hk beroende på skicket på motorn...alla chip jag har sett ger ca 20 hk, köpte också kattersättare hos honom som han svetsat själv...dessa gjorde MYCKET stor skillnad han hade bänkat en helt orginal m3 efter ha monterat kattersättare och det gjorde 16 ! hk rakt av i bänk...=) de kostade 3500:- helt klart värt pengarna... ring och snacka med honom vet ja nummret hittar du i gula sidorna... =)

-----------------------------
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Vad gör du när du ska besiktiga M3:an med katersättare?

Mip
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
byter till orginal system tar ca 30min...men det e det värt... =)

-----------------------------
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
köhler har telnr. 0345 31049
Tror jag ska köpa en katersättare.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.