AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
475

Tips vid köp M5 E39

mi
88
millan
E46 Touring -03
Tja,

Till våren skall jag troligen sälja min m3 som har fått rulla som familjebil i två säsonger nu. Skulle ha sålt fär två år sedan när vi fick tillökning men hade svårt att skiljas från pärlan. Nu har jag siktet inställt på en M5 E39 och har ett antal frågor.
Jag har hört en hel del om dålig koppling, skrammlande vanos och mkt hög olje förbrukning. Vad bör man se upp med och bör man fokusera på någon viss årsmodell? Ni som nyligen köpt sålt, vad är riktpris på resp årsmodell fullt utrustad och med ca 10 000 mil på mätaren?

//M
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Prova och titta lite i Galleriet / BMWPower bilar, johans m5, dagboken ger mycket bra input. Kopplingen beror på att förarna av m5orna ger gas med slirande koppling alltså inget dåligt från fabrik. Vanosen, se dagboken. Om du bör lägga fokus så se på 00orna hellre. Betr pris har jag själv inte ägt någon. Har dock hjälpt en dela tt värdera. Spannet 280-350kkr hittar man bilar. VAr och tittade på en 5500milare som antagligen hade gått 25000 mil snarare. Blästrad frånt, avskavd färg på ryggstödet satm vanosen lät som en diesel. johann, Anders W samt johan borde kunna ge lite input då de alla har ägt eller nyligen köpt denna modell. Lycka till och hoppas du hittar en fin bil.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.