AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.383

Motorjournalen nedläggningshotat.

Sida 1 av 2
Läste på Nordic Audi att Motorjournalen skall läggas ned.

Detta kan vi ju inte gå med på, eller hur.
Stöd grabbarna genom att maila till info@kanal5.se
och säg vad ni tycker om detta.

Och ni som är inne på andra bilforum, sprid detta vidare.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
hur är detta möjligt... jag trode att alla tyckte det var det bästa "bilprogramet" som gick på svensk tv.
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Aj aj aj!! Det låter inte bra :( Tycker det är ett kanonbra program.
Maila till info@kanal5.se och skriv vad du tycker. Förhoppningsvis kan vi få dem att ändra sig.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Ni som alltid klagar på Trafikmagasinet, vad tyckte ni om det för alla bil&Mc intrsserade så ointresserade och patetiskt självhävdande insklaget som Sundfeldt gjorde om JAS ???

Rena rama skiten, i klass med hästreportaget på SvT tycker undertecknad ...

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Har precis skrivit mail till kanal 5;

Hej!
Jag har hört ryktas om programmet Motorjournalens eventuella nedläggning. Tycker personligen, och å flera av mina bekantas vägnar, att detta vore ett stort misstag. Ett mer nyskapande och innehållsrikt motorprogram har aldrig funnits i den svenska TV-världen. De personer som varje torsdag förgyller min och många andras kväll är inte bara kunniga, de framför också sitt material på ett unikt sätt. Deras fantasi och spontanitet i rutan står ut i mängden av den i övrigt vardagliga gråa massan av TV-program, både på kanal 5 och andra kanaler. Detta tjänar som viktig inspiration för alla bilintresserade såväl som för de som bara vill ha en timmes underhållning på hög nivå!

Tack för ordet!

mvh/Jens

Jens
harri, har du aldrig undrat hur det känns att sitta i en G-simulator? Motorjournalen ger i alla fall mig en möjlighet att få inblick i hur det känns att ratta mina drömmars bilar. Nu har de även gett mig inblick i hur det känns att åka JAS! =)

Jens
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Solklart det mest sevärda motormagasinet i tv just nu. Tragiskt om det skulle försvinna. Hoppas verkligen detta ej stämmer. Skickar ett mail till Kanal 5 bums.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Har också skickat ett mail nu. Hoppas det hjälper!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Nu har jag också skickat mail!

harri: Du är bara avundsjuk på Sundfeldt... ;)

-------------------------------------------
Länk
Bara det stämmer att det är nedläggningshotat då, så inte Kanal 5 får 10.000 mail om ett nedläggningshot och inte ens tänkt tanken.

Källkrititken, var finns den? Enligt Länk finns det inget som bekräftar en eventuell nedläggning. Inte heller på Länk ett inlägg om detta på deras forum dock - som är en fråga.

Och nej, jag vill också ha kvar Motorjournalen, men ser nästan alltid till att försöka vara källkritisk.
Man förlorar ju inget på att skicka ett mail... och då förstår de hur populärt programmet är och kommer ALDRIG lägga ner det =)

Jens
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
I en kommersiell kanal är det tittarsiffrorna som avgör om ett program får leva eller inte. Alltså - se till att era vänner sitter som klistrade framför burken på torsdagskvällarna.

Kan hålla med om att PS "JAS-flygning" var väl offtopic, men jag förlåter dem gärna med tanke på alla högtidsstunder man fått framför TVn.

My Bimmer is my mistress
Hoppas verkligen att dom inte lägger ner det bästa program jag vet. Nu har jag oxå skickat ett mail.

Länk
Mi
542
Micke R
328i -98
Eventuellt träffar jag imorgonkväll en kille (ni kanske vet vem?) som har mycket god koll på frågan...
Jag skall fråga honom!

Mvh / Micke R
Micke R, får man fråga vem det är? =)

Jens
Mi
542
Micke R
328i -98
Fråga får man... ;-)

Mvh /Micke R
Ka
131
Kanada
328i -00
Programmet heter ju Motorjournalen... Mig veteligen så sitter det en sju-djävla motor i JAS, så jag kan inte förstå att det är offtopic då.
Tyckte det var kul. Tycker att MJ är flera gånger om bättre än "Vibilägare på burk" dvs Trafikmagasinet med målgrupp gråa gubbar i rutig sportkeps och familjebussägare. Motorjournalen har ju oss som målgrupp, så mer repotage om snabba saker tack, och som inte behöver vara på hjul.

///Nicklas
BMWCS# 4748
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Att inte Kanal 5 köper in hela Top Gear serien, den borde ju göra knakelibrak succé!

Tiff for president!
marcusbj: Enligt Ulrik på NA, har han fått uppgiften muntligt av Peter Sundfeldt. Varför det inte står något om detta på Motorjournalens hemsida vet jag inte.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Mest tragiskt med förra veckans program var i mitt tycke inte JAS inslaget. Tyckte att "det engelska" inslaget var ganska segt...

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.