AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
653

Felkod Webasto "Glödstift, kortslutning"

Har en 530xdrive -15. Webasto fabriksmonterad dieselvärmare.

Hade problem i våras med extra vattenpumpen som då genererade en felkod. Drog på det lite för länge med byte tills nyss. I våras gick värmaren en stund innan den la av pga den sporadiskt fungerande pumpen. Nu när pumpen är nybytt startar inte värmaren alls. Den låter lite småilla när den börjar dra igång men sen händer inget mer. Gissar att det halvrassliga ljudet är fläkten.

Som jag förstår det finns det reservdelar brännarenhet och löst glödstift. Är det lönt att köpa en hel brännarenhet? Kostar ändå dubbla pengen mot endast glödstift. Är det något mer som kan vara trasigt i brännarenheten eller är det bara en dyr hållare för glödstiftet?
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, jag vet egentligen inget om värmarna men det jag vet är att de av olika anledningar kan låsa sig och måste resetas med diagnosverktyg. Kan ju vara så simpelt.

Mvh Ola

Min OBD-shop
Länk

Mina bilar
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@olaO, brukar det inte vara en annan felkod då på värmaren?
Jag har ista+ och har fått ut felkoderna därifrån. Värmaren är även låst men det är ju beroende på problemet med glödningen. Provade såklart först att låsa upp och nollställa felkoder men så enkelt var det inte.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ok bra Sallya, då har du koll på det.

Mvh Ola

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.