|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ticco: Jo tyvärr men jag har hellre den fula mittkonsolen och en mycket bra fungerande AC än en snygg mittkonsol och ingen AC !! Du kanske kan kika i ETK´n när du får tid nån gång och kolla hur det är uppbyggt , du kan ju skicka en bild om man kan se hur allt sitter fast _____________________________________________ Länk |
|
|
Fått M3-knoppen men hur får man bort min andra knopp ? sitter som satan !? Är det nån skillnad på fästanordning från min 518i ? för den varju bara att rycka ut , gick rätt smidigt... _____________________________________________ Länk |
|
|
Det är bara och dra... Lampanorningen borde det inte vara någon skillnad på även fast du har AC. Ta helt enkelt ut askoppen och kolla vid ciggtändaren där finns lampan. ///Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
redestad |
Hej allihopa! Jag har en M3 "Evo", en 96:a och den har tyvärr inte belyst knopp. Den är helt original med det mörka träet. Knoppen är i trä med M-symbol och har själv varit inne på att fixa en belyst, men bara om det finns i likadant träutförande. |
|
Det är bara å dra rakt upp, akta näs/pannben ! //Ticco www.ticco.com |
|
|
Tror bara att det finns belyst i läder. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag vet att BMW har träknopp med lyse i sitt sortiment, däremot är jag inte säker på att den säljs i Europa (eller Sverige). Be BMW kolla upp om de kan ta hem den. Troligen är den dyr eftersom den vanliga läderknoppen med lyse i kostar dryga tusingen. Mvh |
|
|
Helt riktigt, den är med i ETK'n. Växelspaksknopp trä, M plakett, 6-växl. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco , Finns det ingen risk att he sönder nåt i växellådan ? ska man ha i en växel eller inte ?? För jag drar som bara satan , den vill ändå inte =( _____________________________________________ Länk |
|
|
Wrath, Växelspaken sitter fast med en kulled och har sin förbindelse med själva växellådan via ett länkage. Det är ingen fara att lådan tar stryk. Dra rakt upp bara. Det brukar vara enklast att lägga i ex tvåan om du sitter på förarplatsen för då drar du knoppen snett mot dig när du drar den uppåt. Som sagt akta tänder, ögon, panna och innertaket när den lossnar eftersom man sällan är beredd! Mvh |
|
|
Okej , ska ut och slita imorgon ! =) _____________________________________________ Länk |
|
|
Det du kan dra sönder (om den e sliten) är plastbussningen som själva växelspaken sitter i. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Min bil blev blev beställd med invidual trä pkt (vavona) finns olika trä slag. I det pkt kunde man välja om man ville ha lysande vxl knopp eller ej. Kollade pris på bmw vad en ny skulle kosta om lampan skulle gå......1800 vill dom ha för den i solna! "Ju snabbare ni är desto mer långsam är jag" |
|
|
Happ , gick ju inte speciellt bra ! Lyckades slita sönder knoppen !!! ja den gick av på mitten ? och den andra biten som sitter kvar sitter som gjutet , går inte att få bort , blir det att säga längsefter då eller ? Sen såg jag att det finns 2st skruvar inne i skaftet på knoppen jag köpt men dom är ju under lädret ? behöver man skruva in dom eller så ?? Gah så less man blir ! _____________________________________________ Länk |
|
|
Var det verkligen en originalknopp du hade? Menar du skruven som sitter under emblemet med växellägena så har den skruven enbart funktionen att hålla fast plattan som låser skinnet i knoppen. Jag har bara sett en skruv i de knoppar jag har sett! Eller har du köpt en piratknopp? Mvh |
|
|
På belyst M-knopp ska lyset dras bak till ciggaret uttaget om ni har en lampa där e34 o.s.v, inte framtill cigg uttaget! Mvh// Jå |
|
|
Johan B : Näe men på min M knopp jag köpt så finns det 2 insexskruvar längst ned på knoppen som man kan skruva in , men domär ändå under lädret så det går inte att skruva in dom ;) Kan man såga av knoppen längs med på nå sätt ? för den delen som sitter kvar vill inte bort... _____________________________________________ Länk |
|
|
Nu är det löst , Dom hade limmat fast knoppen som satt där , därav att den satt så hårt , sen hade dom limmat ihop den också , för den var typ av... Men nu är det löst och jag har flyttat över manchette ramen , då det inte var samma , sen så ska man skruva fast knoppen... och det är BMW original M3 E30 _____________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.