|
|
|
|---|---|
|
Under expansionskärlet ska det sitta två slangar och en givare som indikerar nivån på kylarvätska. -Trodde jag. Av någon anledning saknas givaren och ingen kabel anslutning finns heller. På Real OEMs hemsida tolkar jag sprängskissen som att givare (61318360876) endast finns med fordon som har "board computer" eller " navigation". Samtidigt undra jag varför det i så fall sitter en varningslampa i instrumentklustret för nivån. Mäter den på något annat sätt? Någon som kan förklara fenomenet? | |
|
Hej, Bil? Hur gammal? Iofs trodde jag att alla BMW hade en on-board-computer/diagnostics (OBC/OBD) som plingar för öppen dörr, trasig lampa, låg kylvattennivå etc etc. Men någon sådan har inte din bil?! /Lennart |
|
|
Bilen är en 530i E39 årsmodell 2001 (facelift). Den varnar för allt möjligt- men uppenbarligen inte för låg nivå på glykolen. |
|
|
Nu vet jag inte alla detaljer om din bil, men jag valde en 530i från 01-2001. Länk Onekligen ser det som att nivåvarnare för kylvätska är förbehållen endast ett snävt urval av modeller. Konstigt, men det finns säkert skäl. //Lennart |
|
| Ja, det verkar så. Jag pratade med en erfaren mekaniker imorse som också bekräftade. Han menade att man helt enkelt får göra som på Trabanten - kolla stickan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.