|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har har lite problem med att bilen hackar till lite på ton”mgången. Jag har kikat på felkoderna med INPA och får felkoden 2d06 luftmassesystem. Jag har bytt luftmassemätare och rensa koden men den återkommer. Jag har en Bmw 523i 2006, (n52) motorn Vet inte vad problemet kan vara, så kikar om någon kunnig har någon aning Tack på förhand, Mvh Viktor Viktor | |
|
Välkommen! :) I många (de flesta) fall brukar det handla om tjuvluft. Kanske synd att du bytte LMM. Fast iofs kan inget uteslutas ännu. Torra slangar, spruckna bälgar är väl nästan standard på en 19-20 år gammal bil. Inget problem med avgasvärden? Är felkoden på LMM den enda som finns? Googlade nu felkoden. Du är inte ensam! Som sagt, luftläckage från snart sagt var som helst är nog problemet: Länk //Lennart |
|
|
Tack för svaret! Jag har inte kikat nåt på avgasvärderna Kan man gö det med inpa? Jag misstänke också att det kan ha med tjuvluft att göra så jag har löst en röktestare, som jag får testa med då. Viktor |
|
|
Du kan inte se avgasvärden med INPA. Däremot kan du följa hur motorstyrningen lägger till eller drar ifrån bränsle för att syresensorerna skall ”bli nöjda”. Du hittar det i INPA. Exempel: Länk Å andra sidan har ju bilen VANOS, så vitt jag förstår. Det börjar gå över min horisont… beklagar! Men det kommer nog in någon mer snart. //Lennart |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vad böt du till för LMM ? Inga billiga noname LMM fungerar på BMW utan enbart originalfabrikat. Dessutom ger en dåligt fungerande inga,felkoder utan enbart vid avbrott / urkoppling typ. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.