|
|
|
|---|---|
|
Får man på 14" fälg på en 325-E30. På min gamla 318 fick jag inte på 13" så men blir lite fundersam. TAcksam för svar!/Ante | |
|
ja 14" är standard så det vore märkligt om de inte gick på. Eller gjordes det förstoring av bromsarna mot slutet av E30:s livstid? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
ant |
nej inte vad jag vet.. det ska fungera med 14" fälgar. ============================= Länk |
|
ant.. ? jag var inne och snokade lite på din hemsida. jag har också en 318is och jag är lite sugen på ett open air på den. såg att du hade ett fint sånt monterat på din bil. blir det mycket skönare ljud? har du kunnat uppmäta någon effektskillnad? jag vet att det finns ett visst test som man brukar köra när man har satt dit lite chip och så och det är typ 70 till 140 på fyran eller nått sånt. det skulle va kul att ha siffror på detta både före och efter open air filter på en 318is för jag har hört att filter ska ge ovanligt mycket effekt på just denna modell. |
|
| föresten så har jag 14 tummare på min e30 | |
| Går utmärkt att åka med 14" på en 325 E30. Samma bromsar som på 318 is 16v och det är standard med 14" på den. | |
|
nofx16: det är 15" stndard... |
|
|
tack för alla svar!/Ante |
|
|
ante318: 14" e standard om det e plåtfälgar. ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
ant |
schumi: kul att du hittade min hemsida. efter jag monterade filtret så har jag inte märkt någon annan skillnad än just ljudet. att bilen skulle gå bättre kanske stämmer men i sånfall är det marginellt. men enligt mig så var det värt pengarna för det goa ljudet, det blev heltannorlunda.. det liksom ryter när man ger på, genom hela registret. ljudeffekten avtar lite mot varvtoppen. jag har inte mätit någon skillnad, allt jag har gjort är att jag nollade insprutet efter monteringen och lät sedan motorn "lära in" dom nya värdena. vet inte om det var nödvändigt men jag gjorde det för säkerhets skull. jag har 2.5" avgassystem på gång och i vår blir det ett chip.. då kanske det märks nån skillnad.. |
| Passar alla E30-fälgar på 325? | |
|
Onkel Micke// Finns det E30 fälgar på 13" så passar de inte... Juste vagnpark du har! /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Ok, tror inte det finns några 13"... Tack för svaret! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.