AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.060

BMW och Service , kan ta betalt även för små saker!

Skulle göra Bromsvätske byte på min bil , sagt och gjort så beställde tid för en Orginal service som det fint heter!
Mannen frågade om det var något annat jag jag behövde hjälp med samtidigt som Byte av Vindrute Torkar Bladen inför Vintern? Tänkte först va fasen de där byter jag väl själv , men va sjutton han har ju bilen där så det kan de väl göra!
Bad dem maila en bekräftelse på Arbetet.
Vet Ni vad ett byte av torkar blad kostar? jo då 1545:-Pix !!!! , jag ringde upp och tog bort dessa bums!
Köpte nu Valeo torkar blad som satt på bilen på Amazon kostade 305:- utanför dörren och tog 5 minuter att byta! Snacka om att ta betalt!
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Det var dyrt, på min bil skulle det bara kosta 1531 kr enligt servicebokning online :D
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Billigt! 1704:- på min, 2 674:- om jag lägger på till det lilla bladet på bakrutan
bl
2.293
blixten
325i -88
En gång för länge sedan (typ 20 år) lämnade jag in min bil för service, då tog dom 150 spänn för att fylla på en halv liter spolarvätska.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Verkstäderna är nog inte så dumma, de vet att de människor som är slöa och lata nog att leja bort enkla saker är lätta att mjölka på pengar. Många av de som gör det är sannolikt företagskunder som inte betalar rakt av med egna pengar och då är det lättare att bara låta det ske och inte ens fråga om pris.
cr
3.937
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Att ta betalt mer än en symbolisk summa (~50-100:-) för arbetet att byta torkarblad i samband med annat jobb, dessutom mot privatkund, kan inte anses som annat än ocker. Är man en återkommande kund som kommer in och köper torkarblad (till ockerpris) över disk och ber om att få hjälp att byta bör man rimligen kunna få det gratis.

En sådan verkstad hade jag inte lämnat bilen till igen.

MVH Christofer
Ni
958
Nip
320i-04
Jag bytte för några veckor sedan på bmw här(Holmgrens)
- 729 kr och de frågade om jag ville ha dem bytta och följde med på parkeringen och fixade det utan omsvep eller extra kostnad.

Att jag gick till bmw var att min gamla E46 inte fanns i varken CircleK eller OKQ8 kataloger.
- där kostade de som fanns runt 240-300 kr st, så två av dem då

Så samma i stort sett som bmw.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.