|
|
|
|---|---|
|
Gäller dotterns epa, 320d - 07. Hon lämnade bilen igång och skulle in på affären, kommer ut och alla dörrar är låsta. Obra kan man säga. Har ringt Assistancekåren men undrar om det finns nåt annat sätt att ta sig in i bilen på? Står igång på en parkering mitt i stan så inbrott vore lite skumt 😄 | |
|
Så man kan slutleda att det är enda nyckeln till denna bilen? - ingen andranyckel eller valet VIN-kod och beställa hos BMW, annars kanske. - vet inte om valetnyckeln är billigare kanske |
|
| Ja enda nyckeln tyvärr, känns lämpligt att fixa en till efter detta 😆 | |
| Assistancekåren fixade detta så allt gott för nu. | |
| ferlin: Hände mig också första veckan efter jag köpt min E92:a och fick surt betala 1500 för öppning av bärgare men vissa Bilia och Holmgrens kan stänga av den idiotiska funktionen eller nån verkstad som har Bmw:s programvara | |
|
Detta gör man lätt själv med appen Bimmercode. Blir nog totalt sett billigare än att lämna in bilen. Plus att man har någonting kvar efter investeringen. Klippt från www.bimmercode.spp "Lock with ignition on The doors are locked automatically when the ignition is turned on. Values: Active Not active" Se här: Länk Mvh Ola |
|
|
En gratis lösning är ju annars att inte lämna bilen på tomgång när man kliver ur, i alla fall inte slå igen dörren då. Då slipper man även risken för böter för tomgångskörning. Jag skulle aldrig våga lämna bilen igång och lämna bilen, men det kanske beror på var man bor. Jag skulle hela tiden tänka på vad som händer om Kjell Kriminell smyger förbi just då. /Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
A-traktorer är väl begränsat stöldbegärliga. Skulle det vara så, får man springa ikapp den… :; //Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.