AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.530

Lasthållare / Takräcke till E39 utan rails

bs
36
bson
X5 3.0D - 05
Hej !
Någon som kan rekomendera bra takräcke till E39 utan rails till överkomligt pris. Vad kostar orginal ? Är de bra / tysta eller ska man köpa ngt annat ?
Tacksam för tips ...
/Bson
Original takräcke är ok, kostade 1545 spänn för ett år sen. Fördelen med detta är att det passar perfekt i de fästen som finns på bilen.
Jag köpte även skid/snowboard-hållare som då kostade ytterligare 975 spänn och kan ta två snowboards och två par skidor samtidigt. Tyvärr är skidhållarna i plastigaste laget

/Micke
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Köp orginal passar perfekt som Micke säger 1545:- på BMW Group i Solna. Finns dessutom en massa tillbehör som bara är att sätte fast i aluminium profilen.

Mvh
Sleeperix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag köpte ett beg orginal av en kompis,(1000 spänn)
var använt 3 ggr. Passar mycket bra, men vem som tillverkat det vet jag ej ,kan ju lika gärna vara ett Thule tex. Om du är medlem i BMWCS så kan du i morgon handla biltillbehör/delar hos BMW Solna med ca 20% rabatt enligt vad jag hört.

MVH
Hasso
Länk

or
725
oreo
323i -85
Har köpt Thule (på Micro) till E46 och E34 och räcket har passat bra till bägge. Om du är som jag = byter bil allt för ofta kan Thule vara bra eftersom du bara behöver byta fötter för ung 350:- är du byter bil. Själva räcket är samma för alla bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.