AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
523

Mid-Pipe Exhaust OPF Delete

Hej
Någon som har gjort en OPF/GPF delete via ECUn eller kanske tom bytt mid-pipe exhausten för att ta bort det? Jag är intresserad göra det på min m340i och kollar lite på olika alternativen. Jag är inte riktigt intresserad av annan boost än så länge faktiskt, tycker att bilen presterar bra som den är dock ljudet känns lite täppt för en sån bil :) Tack!

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej

Jag har gjort det på min 545e ersätt den med rakrör, sedan måste du koda den OPF delete annars får man felkoder då tryckvärden blir fel.

ljudet blev det skillnad absolut, Trevligare och grovre lkud. M340 har ju trevlig ljud från början så det kan bara bli bättre.
Hej och tack för svar!

Och det är inget besiktningen lägger märke till? :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Besiktade bilen i somras , inga problem
Är det verkstan som tar hand om OPF deleten isf?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ja antingen går du till en avgasystem verktad eller så löser du det själv. Jag hade tillgång till versktad sedan behöver du hitta någon som kodar det.
Då vet jag läget! Har ett projekt att byta alla oljor i bilen för och sen tänker jag köra på det.. Skulle du kunna rekommendera någon rakrör som inte är alls för dyr men bra? :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
vet faktiskt inte hur det ser ut under M340 så du får nog google, Jag köpte en rostrfi rör från Biltema sen lite modifiering på det. Hela avgaset måste ner svets osv. Kolla med en avgasexpert kan inte kosta särkilt mycket att göra det skulle jag gissa.
Tack för bra tips och svar! Jag var inne just på denna lite för ett tag sen men får kolla lite om jag kan komma undan billigare.

Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Inte värt det det är ju bara rör, Kolla med avgas verkstad som sagt först.
Jag kommer att göra det! Tack !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.