AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.363

Bra bilverkstad

to
6
torlar
325i - 09
Ford Ranger Wildtrack -19
Har två BMW - en 325i och en 540i. Bor i Uppland och har tidigare alltid servat bilarna på Bavaria i Uppsala. Sedan har Hedin Motor tagit över och jag upplever, helt subjektivt, att service och kunskap blivit sämre. Så vill kolla med er andra var ni servar era BMW-pärlor. Har ni nån duktig verkstad som inte byter hela paket för 20 000 kronor om det bara är en komponent i paketet för några hundralappar som behöver bytas/lagas.

Tror du att man byter ut all personal när man byter namn?
Ni
958
Nip
320i-04
#1. det är väl normalt att folk byter jobb efter några år, ställen är inte konstant desamma
#2. särskilt om ägarbyte och arbetsgivare kan ju ge en signal att flytta på sig

Har inget direkt att rekommendera i trakterna, men riktmärken jag har är om de marknadsför sig som lite entusiaster och motormänniskor, typ.
- kan bero på om det krävs avancerad felsökning, eller är givet vad som skall bytas
- med äldre bil räknar jag med täta besök på verkstad så strategi är att söka internet som en tok för att få ledtrådar så att man inte går på dumma förslag från verkstad
- och egen skanner av något slag lär tjäna in sig fort
- jag fann att BMW där jag bodde kunde inte ett skit om felsökning nästan, men kunde byta grejer man bad om

Ställen hänger ju mycket på precis vilka personer som jobbar där, jag tycker jag fick de bästa jobben på Mekonomen där jag bodde tidigare. Men kunde ju ändra på sig om någon slutar.

Gäller alla branscher.
bm
22
bmwgubben
520d 2011 touring
Jag anlitar GW Engineering i Haninge. Och det har jag gjort de senaste 4-5 åren. Jag bor i Södertälje, så det är en bit att åka. Men, har man fått ett förtroende för en bilmek, så stannar man där. Jag har aldrig blivit missnöjd med hans service som jag tycker är mycket prisvärdig när jag jämför med brorsan som har en X3, men han inte orkar åka till Haninge. Det verkar som GW gör bra service/reparation med val av reservdelar till bra pris. Det är inte alltid orginal BMW. Men det tjänar jag på, tror jag. Jag hoppas att GW inte går i pension så länge jag kör bil.

bmwgubben
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har sedan många år lämnat mina bilar till Danviks Bil på Norrtullsgatan. Det gör även några vänner och alla säger samma sak, bra service till bra priser.

Man kan, på chans, slänga iväg ett mail, men bäst är att ringa eller svänga förbi och snacka direkt med dom. Dom har jobbat på BMW och meckat dessa i många många år.

Niklas

Fransosen
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Instämmer i förhoppningen att GW inte tar pension än på några år. Men han har nog egentligen åldern inne för det. Hoppas hans anställda för det vidare. Det är ett av få ställen man kan åka till utan att känna att man blir blåst efteråt. Inte gratis på något sätt men man får värde för pengarna. Och en gammal USA importerad X3 bensin som lånebil. Det piggar upp!
to
6
torlar
325i - 09
Ford Ranger Wildtrack -19
Tack för bra tips. Ringer GW i mellandagarna. // T
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har också mycket bra erfarenheter av Danviks bil, lite närmare för dig också.
Kolla med dem också!

Mvh Ola

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.