|
|
|
|---|---|
|
Jag skall lämna in min 540 på Mr Cap för en så kallad FormulaU-behandling (lackförsegling). Frågan är bara om man bör göra det nu i höst eller vänta till våren - motivera/utveckla gärna ditt svar. roadZter | |
|
Gör det nu, skyddar en oskyddad lackyta mot en massa salt, asfaltsrester mm. Varför vänta?:) Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Skulle hellre vara utan lackbehandling om det var MR Cap som skulle göra den. Men visst är det dags att förbereda lacken för vinters vedomödor. Ett rejält vaxlager som du kan göra själv, skulle jag rekomendera inför vintern, och sedan fräscha upp bilen till våren med någon typ av lackbehandling.Vintern sliter ju rätt hårt, och det gör det på lackbehandlingen också, Så det kanske är mera värt att göra behandling på våren. MVH Hasso Länk |
|
Håller nog med Hasso i detta fall, en ordentlig "gör-det-själv" skulle jag göra nu och ta den "dyra" i vår och få den riktigt blänkande. Skall f.ö inte heller anlita Herr Mössa nån mer gång för att skydda min pärla... Mvh Anders S. |
|
|
Ok, tack för svaren avseende tidpunkt. När det gäller Mr Cap har jag goda erfarenheter (och personliga kontakter). Mr Cap, Ditec, Silverseal, Diamondbrite, Tefcar med flera är nog ganska likvärdiga - det hänger mycket på hur noga jobbet görs. roadZter |
|
|
Självklart, det är jobbet jag personligen har dåliga erfarenheter av. Typ av lackbehandling är väl ett ämne för sig? :) Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.