|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag ska ladda ned nya gps-kartor med hjälp av bmw downloader så säger den att "nedladdning misslyckades". Den ska ju först ladda ned allt till hårddisken sen vidare till usb-sticka på minst 64Gb. Stickan jag använder är på 256Gb och formaterad i ntfs. Vad gör jag för fel? Har försökt ett antal gg men alltid samma resultat. Den laddar ned till hårddisken men misslyckas med att föra över filerna till usb-minnet. Står att den laddat hem ca 32Gb på hårddisken men filerna ska vara ca 34Gb så förmodligen kan jag inte packa upp det och föra över det manuellt till stickan eftersom det fattas information. Nån som råkat ut för samma problematik och har en lösning på det? | |
|
Om det är samma karttyp ("Road Map Europe Live") i våra bilar så laddade jag hem 2025-4 den 20/9 och till 64GB USB-sticka (NTFS). Filen på disken MGU_ECE_2025-4_101032526.3.01.zip är 31.2GB. Kan du öppna zip-filen? Har du plats över på hårddisken? Är stickan tom? Jag har inte provat Download med annat är 64GB-stickor. Kanske prova att krympa volymen? |
|
| Testade just med en 128 GB sticka utan problem. Dock formaterad som exFAT. | |
| Vill minnas att jag använde mig av en 256 GB sticka, men också formaterad exFAT och det fungerade under de 4 år jag hade den tidigare bilen. | |
|
Hej Asså den laddar ned allt men problemet uppstår när den ska föra över filen till usb-stickan. Har testat både exFat och Ntfs med samma resultat. Så nedladdning till hårddisken är ok. Alla Gb är med. Kan jag extrahera till usb-stickan själv och sen installera i bilen? |
|
|
Innehållet på min sticka ser ut att vara (uppackat) innehåll från zip-filen på hårddisken. Efter nedladdningen brukar BMW Downloader "hålla på med något" innan den startar överföringen. Har du en zip-fil som går att öppna? |
|
|
Hej Ja det är en zip-fil som går att öppna "om du med det menar" packa upp? Den är på exakt samma storlek som den som laddades ned, 35,42Gb tror jag det var. |
|
|
Hej Här kommer en uppdatering. Bytte till min gamla dator med win 10 pro, då fungerade det utan problem. Min nya dator har jag win 11 pro på. Som jag misstänkte så vart det operativsystemet som inte lirade ihop med bmw download manager. Så nu är kartorna uppdaterade i bilen. Win 11 har ju lite kompabilitetsproblem med vissa program/appar. |
|
| Tack för återmatning. Rapportera observationen till Connected Drive support (<connecteddrive.se@bmw.se>) | |
|
Hej Problemet inrapporterat till Connected Drive Support. |
|
| Nu när du fått ordning på nedladdningen, upplever du någon förbättring mer än att det kanske finns fler "gator och vägar" i navigatorn? | |
|
Hej Har iofs inte använt den så mycket än men det lilla jag använt den så märkte jag ingen skillnad direkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.