AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
689

Problem med att bilen går varm men hittar inget fel!

Visa användare
118
blue 325
M3 cab-97 estorilblå
Jag får ingen cirkulation i kylsystemet på min 325 87:a, termostaten öppnar inte när den sitter på plats i bilen men när jag provkokar den i en kastrull på spisen så öppnar den vid rätt temperatur, vattenpumpen är ny, jag har luftat systemet minst 10 gånger, men det värkar som jag får in ny luft när jag kör på nått vis, är det någon som har nårga förslag? jag börjar fundera på om jag har en läcka i topplockspackningen eller en spricka i toppen som trycker ut luft i kylarvätskan men då borde det väll komma kylvätska i oljan och vitryka men det gör det inte.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Säkerligen en luftficka vid termostaten, då öppnar den inte.
Använd sökfunktionen uppe till vänster ("Sök inlägg") så finner du en hel del diskussioner kring detta.
Det vanligaste rådet brukar vara att ställa bilen i kraftig uppförsbacke eller hissa upp framdelen när du luftar systemet.

Mvh
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Går bilen verkligen varm eller visar mätaren på varmt? Jag har haft två E30 som instrumentet felaktigt har visat varmt när temperaturen i verkligheten har varit normal.
/Mats
Visa användare
118
blue 325
M3 cab-97 estorilblå
ja den går varm, satte i en termostat som jag hade borrat hål i och då gick motorn kallt istället.så mätaren borde visa rätt.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag hade en audi 100 som gick för varmt. Kollade också termostaten i kastrull. Den öppnade. Trots detta bytte jag termostat till en ny och sen var allt som det skulle.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.