|
|
|
|---|---|
|
E39 -02, 525i Touring. Har rekondat bilen och dummade mig. Plockade av minuskabeln, ur med framstolarna, ett par timmars rekond, i med sätena igen och på med batteriet.... Men glömde såklart återansluta kablaget under stolarna först och nu lyser SRS-lampan. Min simpla scanner tar inte detta, måste man ta sig till närmsta auktoriserade BMW-verkstad eller går det med lite bättre scanner/lokal verkstad? | |
| Nej, i princip vilken scanner som helst släcker airbag lampan, inte dom billiga ELM327 med endast motordiagnos som programvara. | |
|
Härligt att höra att du håller din e39 fräsch! e39 är härliga bilar! Har man en Windows dator finns vettiga grejer för bra priser. Ett Inpa-kit eller BMW-Scanner är mycket kompetenta till e39. Länk (jäv) Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för tips! Var och köpte en lite bättre felkodsläsare som tar alla funktioner på bilen, har egentligen velat ha en sån länge så man kan se om något spökar utanför motorstyrningen. Nu är lampan släckt och ordningen återställd. :) Har dock funderat på att skaffa INPA också, men lär köpa en laptop först (eller en jävligt lång sladd till stationära...)! :D |
|
|
Skönt när det löser sig! Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.