|
|
|
|---|---|
|
Helt plötsligt fick jag se denna i menyn när jag blädrade runt lite i Idriven. Någon med en förklaring vad detta är och vad ska man ansluta här? Länken till bilden Länk | |
|
Vet inte säkert men kan det vara att du har laddplatta i facket framför växlespaken och det ligger ingen mobil på den? /Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Du tänker på trådlös laddning den utrustningen men jag har inte det i bilen och den har aldrig haft det. Är det något man kan koda bort med bimmercode appen tror du? Någon annan som känner igen detta? | |
| Nu är inte jag säker, men jag tycker det ser ut som "iPod" symbolen. Det var väl en möjlighet på tidigare modeller att koppla in? | |
| Har svårt att tro det då detta är en GT 2015 dem försvann mycket tidigare. Har haft många äldre modeller som aldrig haft detta tecken | |
| Hittade en manual på nätet nu för BMW 3 series GT (2015) , där står det "Mobile phone audio interface", och samma symbol som du postade. | |
| Ok hur ska jag tolka det? Vad är det för typ av enheter? | |
|
Min gissning: Det kan vara symbolen för den bättre varianten på bluetooth audio för music (A2DP). Om ditt system liknar detta så kanske du har "music" aktiverat i tillägg till telefon via bluetooth?: |
|
| Tack ska ta och kolla upp det i dagarna så återkommer jag | |
| Tack ska ta och kolla upp det i dagarna så återkommer jag | |
|
Hej, detta är mobilen inkopplad med en adapter i armstödet -- BMW sålde tidigare adapters för t.ex. iPhone som sattes fast under armstödet och där telefonen kunde 'klickas fast' men sedan blev det nog för dyrt och svårt att hänga med i de årliga uppdateringarna av mobiltelefoner och dessa adaptrar försvann. Hade en sådan till min iPhone 5 :-) Adaptrarna kopplade telefonen till ljudsystemet och också till en induktiv 'antennförstärkare' /M Mina bilar: Länk |
|
| Ok. Någon som vet hur man kodar bort skiten med bimmercode appen? Har gjort massor med den och lagt till funktioner men vet inte var jag hittar denna. Någon som vet som kan dela med sig kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.