|
|
|
|---|---|
| Hej, styrenheten till min Z4 har gått sönder och dessa tillverkas ej längre. Någon som har något tips? (Körförbud just nu) | |
|
Välkommen! För mitt intresses skull googlade jag ”bmw z4 airbag module repair” och fick många träffar på både begagnade och (eventuellt - kollade inte allt) hur man kan fixa en (krock-)skadad. Och på firmor som gör det. För att få ännu bättre träffar, sök på modulens artikelnummer. Så får du lite att titta på medan du kanske får ett riktigt svar här. :) //Lennart |
|
|
Hej, på min M5 e39 -00 gick den också sönder. Jag köpte en begagnad på ebay ca 500kr och kodade in med NCS-Expert (Ingår i Inpa-kitet). Jättelätt att göra med en lathund, det tar 5 min. Kolla vad du har för artikelnummer på den. Jag kan hjälpa till att kolla vilka andra nummer som är kompatibla. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Killgissar att 65776962767 kan passa din bil, 3.0 2003/01 Ange sista sju i chassinumret och verifiera. Länk Eller kolla numret på din befintliga i bilen. Airbagstyrningen är aningen snedplacerad, under Audio, Navigation, Electronic Systems > Electric parts, airbag eBay.de listar nya och begagnade: Länk Olas prylar hjälper dig att koda in modul. Har gjort samma resa med min E38:a Det blev ebay-bingo, 3:e försöket gav en frisk modul. |
|
|
Skicka till ngn som lagar dessa? Typ dessa: Länk Finns säkert firmor i Sverige med som gör detta. /Kent |
|
|
Vet du varför din enhet ger felkod, och om ja, vilken? Trist om du fixar ersättare som råkar ut för samma sak om det underliggande problemet inte är hanterat. Min fick bytas ut pga kortslutning i kablarna till bältessträckarna. Går inte att släcka de koderna då de sätter sig i shadow memory. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.