|
|
|
|---|---|
|
Vid den årliga kontrollbesiktningen igår konstaterades att bägge fjädrarna fram var helt av, och de behöver följaktligen bytas ut fortare än kvickt. Tänkte att det är väl lika bra att passa på att uppgradera till något från Eibach eller H&R när två ändå måste bytas. Verkar dock vara svårt att hitta fjädrar som passar. Enligt utrustningslistan för min bil är den bland annat utrustad med: S337 M Sports Package S2VA Chassis & Suspension Setup "Adaptive Drive" Vilka fjäderkit jag än hittar verkar det stå antingen "ej för fyrhjulsdrift", "ej för sportchassi" eller "ej för adaptivt chassi" (eller motsvarande). Sökning i RealOEM eller hos Schmiedmann ger inte några träffar ens för originaldelar. Någon som har något bra tips på vad man kan köpa? Vill gärna undvika billiga noname-grejer utan köra på något välkänt och beprövat. | |
|
Jag har bytt två gånger både M550d och nuvarande 545e båda bilarna med adaptive chassi. Jag kör med Eibach pro som har anpassade fjädrar. Sänker inte lika mycket HR och närmare org och mer komfort samtidigt mycket stabilare än org. |
|
|
Tack för din input! Det är väl främst just Eibach Pro som jag är sugen på, men hittar inga för 640d (vare sig med eller utan xDrive) på deras hemsida. Verkar finnas för bensinmodellerna, och tänker väl spontant att en 640i och en 640d borde vara ganska lika, men de listar inte F06 utan endast F12/F13. De enda som finns för F06 verkar avse 650i (med eller utan xDrive). |
|
| Hittar efter lite mer efterforskning följande för F06 640d xDrive, utan nivåreglering: Eibach Pro-Kit E10-20-029-02-22. Känns som det borde kunna vara ett bra val då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.