AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
415

Konstig lukt ifrån AC / klimatanläggningen 118D 2008

En sak som varit problem ända sedan jag köpte bilen är en konstig lukt som kommer när man sätter på fläkten. Det är svårt att beskriva lukten då den inte är särskilt "aromatisk" utan snarare luktar damm elle gammal vind. Vad är detta ? En död råtta ? Jag har bytt KUPÈ-filtret men lukten kvarstår. Någon sopm har nån idé ??? Jag antar att det är övermäktigt komplicerat att "ta sig in" i alla de krumbukter som utgör de vindlingar och rörsystem som leder luften fram till munstyckena i kupén .

N47-Nicke
Här är en av många liknande produkter, som du nog behöver:

Länk

//Lennart
Ni
958
Nip
320i-04
Jag hade ett råttbo i dämpmattan under huven, kolla om den buktar ut.

I mitt fall såg jag inget innan hela mattan ramlade ner och massa bös över hela motorn.
Mattan var dessutom så porös att den byttes då ingen stadga i den.
- skulle underhållsladda batteriet, och detta hände

Jag tittar liksom aldrig däråt ens, då jag max fyller på spolarvätska där annars och fokuserar på det, så något att ta en koll kanske....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Sitter väl ett elektriskt värmeelement typ "brödrost" i värmepaketet. Det verkar skapar lite tråkig lukt. Rev ut hela värmepaketet på en 1 serie Diesel pga,dålig lukt. Hittade ytterst lite "mögelsporer" gjorde rent allting i värmepaketet men, lukten försvann inte helt enligt kunden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.