|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har länge haft problem med min BMW i form av att oljelampan lyser efter en kort stund när bilen varit igång, den drar en del olja och nu har motorlampan börjat lysa stundvis. Ibland går bilen tyst som den ska och stundvis hör man att det hackar från motorn. Någon som vet vad som kan vara fel? Tacksam för svar! | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Malin1986: Jag gissar på att det är samma bil (dvs E87 LCI med N43-motor) som i denna tråden - stämmer det? Länk @Malin1986: Är det samma felsymptom och felkoder du har nu som ovanstående tråd behandlade (oavsett så är det nog bra att veta exakt vilka felkoder som ligger lagrade)? @Malin1986: Vilka felkoder finns lagrade? @Malin1986: Vilka felsökningar (och eventuella reparationer) har gjorts sen oktober 2023 i detta ärende? @Malin1986: Angående oljelampan, se mitt svar från 2023-10-02 09:26 i ovanstående tråd. Angående oljelampan så förstod jag aldrig riktigt när exakt oljelampan tänds och hur länge den lyser (och om det verkligen var den röda oljetryckslampan som lyste). @Malin1986: Stämmer det att när du startar motorn så lyser aldrig oljetryckslampan? Det är först när motorn varit igång några minuter eller du kört några mil som den börjar lysa - stämmer det? Lyser då oljetryckslampan bara i några sekunder och sen slocknar och tänds aldrig mer? Eller lyser den till lite då och då så länge du kör eller har motorn igång (men alltid bara i några sekunder)? Eller när den börjat lysa så lyser oljetryckslampan i mil efter mil oavsett hur långt och länge du kör? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.