AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
855

Antennförstärkare, fjärrlås

Ra
13
Rasse06
E61 535d 2006
Hej! Fjärrlåset funkar inte på min e61 från 2006 haft ner kabelhärvorna och den är redan skarvad med eftermarknads kit, och såg ingen som var av. Även haft nere antennförstärkare och rengjort med tandborste och elektronikrengöring. Såg på YouTube att man kunde värma igång den testade det med utan resultat. Kollat säkringar. Finns det nåt annat o kolla? Eller ska jag skicka efter en ny? Nån här som kanske har en o sälja till rimligt pris?
Hej,

Inte svar på dina frågor, men eftersom kabelhärvorna (i båda gångjärnen?) blivit lagade, finns det anledning att vara extra noggrann när du kollar.

Kabelbrotten kan vara osynliga i det att ledarna gått av inuti plasten utan att plasten visar något.

En kontinuitetsmätning hade ju varit det bästa men är antagligen komplicerad att göra.

Som sagt, ta en omsorgsfull titt på båda sidorna. En förstärkare på 2-5k är för mycket att chansa på innan du är någorlunda säker. Tycker

//Lennart
Ir
66
Irokee
Volvo S90 -18
Volvo Amazon 1967
Jag kan ha en antenn-förstärkare liggande.... vilket part# ?

Ra
13
Rasse06
E61 535d 2006
@irokee
Tog tyvärr ingen bild när jag hade den nere. Men ser så här ut Länk
So
32
SotarnAnton
E61 535d -07 Lci
Är det inte kablaget i bakluckan så är det antennförstärkaren. Kostar ca 5000:- helt ny till LCI, borde vara samma till Pre-lci
Ir
66
Irokee
Volvo S90 -18
Volvo Amazon 1967
Den jag har liggande har part# 65209276036, svart och tyvärr till nyare F11...
Jag hade ett he-te inna jag hittade kabelbrottet, det var en av de svarta coax/antennkablarna som var av...

Lycka till. 😥
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Rödvit klen kabel ska ha 12 volt och jordningen ska var OK. Säkring 54 el 59
Den ena 5A amp är till antennförstärkare och de. andra 30 amp är till rutvärmen kommer inte ihåg i huvudet vilken som är vilken. Är det ok så ligger förstärkaren illa till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.