|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Bilen det gäller är en 520d touring 2007 Tänkte höra med er om nån varit med om detta elfel. Spakarna vid ratten, blinkers, vindrutetorkare etc. Samt tuta. Instrumenteringen såsom tankmätare belysning varvräknare och hastighetsmätare ja typ rubbet är släckt... ingenting fungerar. Fönsterhissar funkar. Kupefläkt funkar och ac. Men resten är typ väck... Har ej hunnit felsöka nått. Skall titta till säkringar men ska verkligen 1 säkring kunna strula till allt det ? | |
|
Välkommen! :) Jag förstår att du är stressad, men för att locka hjälpare måste du berätta lite mer. Tror jag. Allt som kan vara viktigt - eller t o m verka vara oviktigt - att veta om bilen och dess förhistoria. (Fast iofs tror jag att det finns en sorts ”rattmodul” som ger sådant spök.) //Lennart |
|
| Absolut! Är en 520d 2007 touring | |
|
Inga tidigare indikationer? Började det bara så där? Berätta! :) //Lennart |
|
|
Jag köpte bilen såhär och vad det verkar som så började det med att vindrutetorkarna gav upp och sen kom det eftersom. Köpte den av en bekant och den har stått i 1 år så har minns inte exakt. Men tycker märkligt att allt är typ utslaget. Allt med ratt/spakar/instrumentering |
|
|
Nu börjar det likna nåt! Viktig info! Har du egen diagnosutrustning, så att du kan få fram relevanta felkoder? Det är nog där man skall börja och du antydde att det var på G. Annars: Länk Forummedlem med utmärkt renommé. /Lennart |
|
|
Yes ! Jag har en icarsoft cr max som jag tänkte ja skulle koppla upp! Tack så mycket ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.