AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
766

Knirrande länkarm ? F11 2013

Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Har ett knirrande ljud när jag bromsar. Ljudet blir markant när jag kör sakta och bromsar eller står still och bromsar
Jag trodde först att det var bussningar i bromsarna som lät, men det har inte hjälpt efter ordentlig översyn och fett.
Frågan är om det kan vara länkarmen som knakar?
Bilen har rullat 24000mil
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Känner inte igen att knirrande (knakande) ljud kommer från länkarmar på det sätt du beskriver. Länkarmar brukar ju 'stabilisera' sig när man bromsar in. Att det låter när du står still (om det var det du menade) kan inte vara länkarmar. Möjligen topplagringar om du vrider på ratten eller bilen gungar lite.

Vad innebar översynen?
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Jag har smörjt glidpinnarna i oket. Det är väl det som ev skulle kunna knirra.
Trodde själv att det var oket eftersom det lät när ja stod still också, men fick tipset av en bilmek att det kunde vara länkarmen som lät. Min tanke var att länkarmen även fick en liten belastning, när man stod still och bromsa.
Tänkte att jag lägger ut en tråd för att se om det ev var ett vanligt problem eftersom jag inte helt kunnat lokalisera var ljudet kommer från.
Inget ljud när jag bara vrider på ratten.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Om du står helt still och bromsar och det knirrar i samband med bromsningen måste det vara ngt med bromsarna. Håller en trisslott på bromsarna eller bromssystemet.
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Jo, jag börjar tro på det mer eftersom det knirrar mkt både när jag trycker och släpper på bromsen.
Har nyligen bytt skivor och belägg. Vet inte om det har med budgetprylarna som jag montera..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.