AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
967

Diag mjukvara

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Vad rekommenderas för diag mjukvara till en G31'a ? Har tittat lite på Bimmercode som verkar rimligast hittills, utöver ISTA+ men jag är inte helt komfortabel o installera en fulkopia ISTA.

Skulle vilja koda bort start/stopp skräpet på min 520xd, irriterar mig ganska mycket i stan.

Kontakta OlaO på Länk

Forummedlem som ger vänlig support. Översäljer inte.

//Lennart
Gl
282
GluffiS
Ahh, ja man fick med ISTA Lite oxo.

Vilken app till en iPad/iPhone är att föredra då ?

Vet inte om du frågar mig... Ingen aning. Jag rekommenderar Ola. :)

//Lennart
För diagnos är det isåfall BimmerLink (separat licens) istället för BimmerCode man skall ha. Jag har inte ställt om så mycket i min G22, men det gör man med BimmerCode. BimmerLink är lite begränsad (bara erfarenhet från G22) vad gäller vilka live parametrar man kan logga. ProTool (från BimmerGeeks) finns kanske bara till Android men kan isåfall vara ett alternativ. Finns olika priser för diagnos eller inklusive kodning. Loggning av livedata har begränsningen att bara data från olika "moduler" inte kan loggas samtigt.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, precis som bmw21 säger, för att ändra funktioner så gäller Bimmercode. Diagnos Bimmerlink.

Frågan är då vad man ska ha för adapter.
Unicarscan UCSI-2100 som jobbar med blåtand är utmärkt om man tänkt sig att det stannar vid appar. (Ej ProTool)

Annars rekommenderas MHD Universal WiFi som har full fart på ENET bilar (F/G/I). Dessutom går den att köra Ista med.
MHD UNiversal WiFi är den enda adaptern som är en rigtig ENET enhet men samtidigt har K-line och Dcan protokollen.
Dvs den kan läsa e-serie bilar. Denna väljer man också om man tänkt sig köra ProTool.

Mvh Ola

Min OBD-shop:
Länk

Mina bilar:
Länk

Gl
282
GluffiS
Tackar för info. Har bara en G31 just nu så en sån MHD Universal blir säkert perfekt, då kan jag köra ISTA med den sedan.

Räcker det med ENET, så säljer Ola också "BMW ENET WiFi" som funkar med BimmerLink/Code och ProTool (plus diverse andra som jag inte provat.) Den är lite billigare än MHD Universal WiFi.
Enda egenheten med BMW ENET WiFi är att den sätter sig onödigt hårt i OBD-uttaget. Jag filade lite på den för att mindre jobbig att dra ur.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Bra input bmw21! Tack.

Mvh Ola

Min OBD-shop:
Länk

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.