|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 335i E90 med N54 och behöver lite hjälp att felsöka ett problem som dök upp efter byte av low pressure fuel sensor och en full adaption reset via Ista. Jag upptäckte att bilens low pressure fuel sensor va trasig tänkte logga och kolla värdet stod den på 0 psi och hade felkod på den. Körde med den trasig ett ganska bra tag kanske 3-4 veckor sen märkte jag att den börja läcka bensin ganska mycket de lukta väldigt mycket både ute och i bilen. Så jag körde bara med den till jobbet i en vecka sen bytte jag den och gjorde adaption reset. Åkte ut för att prova bilen då låg low pressure fuel sensor på 140 psi konstant. Men den började klättra ner då tänkte jag göra ett gas pådrag i 3ans växel vid 5500-6000 då släppte bilen allt tryck och fick då felkod 29DC cylinder injection cut out. Har kört bilen nu lugnt till jobbet och sånt i 3 dagar low pressure fuel sensor har börjat bli bättre ligger bra på 70-75 psi sen vid fullgas 95 psi men får fortfarande 29DC vid fullgas efter 5500 rpm till 6500 rpm. Har kollat loggar och ser att fuel rail pressure går ner vid dessa höga varvtal väldigt mycket från 2000 psi ner till 400 psi men fullgas vid 4000 varv brukar gå bra bara en gång jag har fått 29DC då. Läckaget försvann efter bytet av sensorn nån som vet varför de kan va så här lär jag köra bilen mer efter adaption reset i motorn för det känns som de blir lite bättre för varje dag speciellt har low pressure fuel sensor varit väldigt orolig hoppat mycket upp på 100 psi vid landsväg körning men nu börjar den bli bra på 72 psi hela tiden förutom på fullgas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.