|
|
|
|---|---|
|
Efter 10 år så lämnade den elektrisk in/utfällbara dragkroken på min 320d F31 in. Klassiskt problem, den fastnar någonstans i mitten, går tillbaks och blinkar rött. Verkstan (Mekonomen) har felsökt och konstaterat att det inte går att laga. Nu vill jag byta till fast drag. Döm om min förvåning när ingen verkstad verkar vilja byta kroken överhuvudtaget! Jag förutsätter att Förenade Bil här nere i Lund gärna åtar sig det, men jag vill komma lite billigare undan... :-) Jag blir livrädd för alla DragkrokExperten / Kungen / etc. vars sajter lämnar en del övrigt att önska. Vet ni någon verkstad i Lund / Malmö området som kan och vill byta en dragkrok? | |
|
Har ingen egen erfarenhet (än), men har du kollat med de här? Länk |
|
| Varför är du "livrädd" för Dragkroksexperten/Kungen etc? | |
|
Har någon provat att smörja den ?? jag har inte just sådan dragkrok ...men jag litar inte ett smack på Mekonomen. !! Dom vill gärna byta saker för att tjäna pengar.... |
|
| Det går att byta plastdrevet (som är felet i 9 fall av 10) löst om du är lite händig | |
|
De här sajterna som bara fixar dragkrokar har inga kontaktuppgifter till själva verkstan. De har reservationer (i vissa fall) att om det blir svårt så behöver de inte göra jobbet färdigt. Dålig svenska på sajterna etc. Ger bara dåliga vibbar. Need for Speed ser intressant ut, kommer nog att kontakta dem och se vad de säger. Mekonomen har felsökt och smort upp utan att byta något eller ens tagit betalt faktiskt. Däremot vill de sedan inte utföra byte till fast krok. Jag hade tagit för givet att vilken verkstad som helst skulle gjort detta då det borde vara ett rätt enkelt jobb. Men icke. |
|
|
När du säger fast krok menar du fast eller kan du tänka dig avtagbar - dvs en som du tar av eller på med handkraft? Det är ju "mellanprisklass" mellan helauto och fast. Är de lika främmande för att byta till det? Går du till BMW och vill ha ny orginal helauto blir det nog 5siffrigt och börjar minst på en 2a men mer troligt en 3a. /Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Att montera själva kroken tror jag inte de har några problem med men omprogrammeringen från fällbar krok vet de nog med sig att de inte klarar. Byter man till annan krok kommer bilen ge felmeddelande. | |
|
Som Löwet skrev i början, det ökända plastdrevet är väl alltid ”suspect #1”. Hur händig man behöver vara, vet jag inte, men nyss fanns det ett inlägg här från en som printar det aktuella drevet. Inlägget togs snabbt bort, men jag har en skärmdump… :) Hör av dig, om intressant. //Lennart |
|
| Yep , det är inte lätt att programmera bort , har man även backsensorer/kamera som ska uppfatta att man har tryckt i kontakten för strömmen .....vet inte hur det funkar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.