|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som uppdaterat er äldre bils info/tainment eller vad man kallar det? Alltså, så man tex slipper koppla in mobilen med sladd för att spela musik/podd i bilen. Jag har redan i min BMW 320i 2012 så jag kan koppla upp via bluetooth o ringa men vill gärna ha resten. Vet inte om det finns möjlighet av olika nivåer på uppdatering, skärm o så eller bara tekniken för just bluetooth. Låter gärna upp lite begagnade grejer. Tack på förhand Mvh Mattias | |
|
Hej, kanske enklast att skaffa en BT-grej som du kopplar in i AUX på bilen? /M Mina bilar: Länk |
|
|
Kollat på den här? Länk Jag har deras grejer i min F11 och det fungerar bra. |
|
|
Iwarsson: Wow, klockrent att det finns så det passar perfekt i originalplatsen. Har du märkt något negativt, lagg tex? |
|
|
Det enda jag har lagt märke till som stör (och då är jag petig) är att via Android Auto använder jag bilens blåtand istället för enhetens. På så vis kan jag använda de inbyggda mikrofonerna i bilen. Annars verkar det gå i enhetens mikrofoner, och då klagar folk att jag låter konstigt. Medskickad instruktion är lite av ett skämt så man får lära sig efterhand. Men det finns vissa youtube klipp som förklarar och deras mailsupport är helt ok. |
|
|
Iwarsson Menar du att det blir typ rundgång, att det du säger går in både i bilens o enhetens mikrofoner? |
|
|
Nej. I enheten kan man välja att låta allt ljud (samtal, Spotify etc.) gå via original blåtand när man använder Android Auto eller Carplay, eller enhetens blåtand och mikrofoner. Enhetens mikrofoner (Autoabc) är sämre än BMWs mikrofoner. |
|
|
Aha, det är det nog lugnt men va sa du, kunde du lösa det eller hur gör du? |
|
| Ja, det är löst. Man väljer en gång, sedan startar alltid systemet så. | |
| Att det ska gå via bilen o inte enheten gissar jag? | |
|
Jag vill bara skicka en "varning" till alla som köper displayer och sådant som inte är original BMW Det säljs mycket skit från Kina som aldrig skulle ha monterats in i en BMW orginal ... Skärmar som hänger sig och beter sig konstigt efter uppdateringar osv , massa appar som inte funkar som det ska Vill tipsa att kolla noga runt på nätet att det verkligen funkar bra innan man köper... |
|
|
Jag chansar nog på den som Iwarsson skriver om eftersom den verkar funka fint för honom. Om nu ingen varnar om just den! Stort tack för alla svar o skriv gärna mer om vad alla mer har för erfarenheter, gärna de dåliga. |
|
|
Chansa inte, kontrollera noggrant att den jag länkade till passar innan du beställer. Det står i länken att man ska kontrollera att menyn i originalet stämmer överens med den bilden Autoabc har. Har du inte samma meny kommer det inte att fungera. Anledningen till min länk var att upplysa dig om att dessa lösningar existerar. Jag har använt min dagligen i över ett år och är mycket nöjd. Jag valde en Linuxbaserad enhet på grund av snabbheten i uppstart och att jag inte har behov av att ladda ner appar. Den har Android Auto och det var det jag sökte. Det finns Androidbaserade skärmar som till och med har sim-kortsplats, kan hantera appar och köras utan mobiltelefon. Men de tar minst 20 sekunder att starta och verkar laggigare. Innan mitt köp plöjde jag Youtubevideos och läste mängder med omdömen. Det finns som robertbmw skriver mer skräp än bra att köpa. Och bara för att den fungerar bra för mig är ingen garanti att det fungerar bra för någon annan... Oavsett vad du landar i hoppas jag att du återkopplar här med vad och om det möter dina förväntningar. I mitt fall fick det bilen att kännas betydligt mer modern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.