|
|
|
|---|---|
|
Ska det följa med några som helst verktyg till en G21a, 330e årsm 2022? Jag hittar bogserögla och låsbultshylsa till fälgarna och undrar om det borde varit mer i facket i skuffen? Borde där vara en nöddomkraft, ett punkalagningsset (sparayklet) och till och med några verktyg? Eller verktygen numera är ersatta med RFT-däck och en klisterlapp med telefonnummer till bärgningstjänsten? /Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 | |
|
Vad skulle du med domkraft till om du saknar reservhjul? Kompressor för däcken är tillval. Inga verktyg. Inte direkt så man lagar dagens bilar med en skruvmejsel vid vägkanten. |
|
|
Spray-klet+12V-pump rekommenderas som tillval om bilen levereras med "non-RFT"-däck. Det tillför då möjligheten att "nöd-köra" till verkstad, ungefär som RFT-däcken. (Jag har kompletterat med lite egna "nöd-grejer" som start-boster, säkringar, multimeter några enkla verktyg. Saker som ändå inte följt med i någon tidigare bil heller.) Avsaknad av "nöd-domkraft" var dock tydlig de gånger jag fått inkilad sten vid bromsskölden. Så jo, domkraft och hjulnyckel hade varit användbart! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.