|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt G21 330e 2022 med mycket smarta tjänster från fabrik men vilka kräver tilläggsabbonemang från BMW? Det jag upptäckt hitills är fartkameravarning (239/år) och kartuppdateringar (1100/år) men finns något mera? Är dessa två värda sitt pris? Google maps är ju gratis och kan väl speglas upp via andoid auto men snyggare om det är direkt i bilens navi. Brukar inte dessa komma rabatterade på blackfirday? Men kan man hålla sig tills dess - kanske inte? /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 | |
| Någon form av connected abbonemang behövs för att bl a få aktuell trafikinformation, tror sen också den behövs för att kunna lokalisera bilen samt för förklimatisering via app också. Är också nödvändig för att kunna köra spotify direkt från bilen. ( noterade att i min ingår kartuppdateting i 7 år!) Kameravarningen tycker jag är prisvärd då den syns i HUDen också. När bilen är ny ingår alla nödvändiga abbonemang i 3 år ( förutom kartor då som de tydligen förlängt till 7 år) | |
|
Till OP: Du loggar in till BMW Connected Drive Store, så ser du vad som finns till din bil. Allmänt: De grundläggande tjänster som kräver abonnemang (men kostar 0kr) är "Remote Services". Det står: *Fordonsstatus (räckvidd, däcktryck mm) *Lås och öppna dörrarna bekvämt på avstånd *Överför destinationer direkt till navigationssystemet *Håll koll på var din BMW är parkerad Jag gjorde en paus på "stora paketet" och under den tiden fungerade även att styra klimatisering. Nu har jag allt utom "Drive Recorder" (även om nyheter och väder inte känns så nödvändigtoch vet inte om Navigation "Online" tillför så mycket.) |
|
|
Det jag kan köpa till som inte just nu ingår för noll kr (några har slutdatum då de kanske också börjar kosta) är kameravarning och kartuppdateringar för 239 resp 1099/år.. Är detta något man skulle dealat sig till vid köp? Får i så fall bli lärpengar till nästa bilköp men ingea stora summor. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Väntar du till november så får du väl 20% på alla uppdateringar vid den årliga kampanjen. |
|
| Fartkameravarningen är klart värd sina pengar, köper den varje år. Lagom diskret och bra varning, oavsett om man har aktiv navigering igång eller inte. | |
| Håller med kamera är värt det. Den finns plingar till oavsett om du navigerar eller inte vilket är mycket bra . | |
| Bilen är så ny så det korta svaret är "allt", det ingick flera år av i princip alla paket som fanns tillgängliga vid köpet, förutom fartkameror, och det var så billigt att det kändes självklart. Har stor nytta av tjänsterna och kommer att förnya när det behövs, det skulle inte kännas som en lika bra bil utan dem. | |
|
Växlade upp nu på blackfriday och köpte extra allt (connected drive pro) med 20% rabatt så jag kan börja uppdatera kartan. och efter att ha köpt det så finsn inga andra mjukvarusaker kvara att köpa i min BMW appshop - bara serviceavtal kvar att köpa om jag vill. /Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.