AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
811

Professional stereo död

Hejsan, Jag har en E91 d 2009 med 663 stereo. Bmw professional stereo. Nu har den slutat fungera. Displayen är svart. Man kan stoppa i en CD skiva och ta ut den igen. Jag har kollat alla säkringar och dom är hela. Testade att felsöka med INPA men den fann inget fel. Kollade även förstärkaren bak i skuffen och kopplade in/ut sladdarna. Vad kan jag mera göra?
Finns det någon som reparerar dessa? Någon som har en beg att sälja?
Mvh Uffe
Jag har haft precis samma fel på E91 från 2009 (vet dock inte om det var exakt samma modellbeteckning på stereon).

Efter lite googlande anlitade jag Biltronix i Huddinge, Robert där skaffade fram en beg stereo och bytte, funkade kanon. När jag anlitade honom trodde jag att han skulle laga den befintliga, men den fick jag med mig oåtgärdad. Jag har inte forskat i hur svårt det är att byta själv, men det var väldigt smidigt med bytet hos Biltronix.

Länk
Hejsan, Tack för tipset om Biltronix,Perre S. Dom verkar ha bytt ägare och var dessutom på semester. Nåja, upplösningen på ärendet blev en annan likadan stereo från en skrot. Bildelsdatabasen är bra! 1700:- spänn och den funkade utan inkodning eller annat merjobb. Problemet löst!
Tyvär var en del pixlar dåliga i displayen på den nya stereon, men det kan jag leva med. DEN FUNKAR! :-)
//Roller11
Dr
87
Drell
325i E90 LCI -09
Hade också det felet, jag slängde skiten och köpte en på ebay med fungerande display. Tror jag gav 900 kr och den var som ny.

//Drell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.