AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
750

E91 panorama problem

Fe
2
Felix325
E91 lci 325i X-Drive
Hej allesammans,

Jag har då köpt mig en e91 lci från 2010 med lite härlig spec. Problemet med den är att panorama taket bara öppnar och inte stänger… När man öppnar på lucka på lut fastnar den bakre luckan i öppet läge vilket gör att den främre inte heller går ner. Det gjorde i sin tur att klämskyddsfelkod eller liknande kom fram vilket i sin tur gjorde att suffletten inte fungerade.

Jag löste det i början genom att inte tänka på den på några månader men bestämde mig till slut att ta tag i problemet. Jag tog loss båda glasen och inspekterade mekanismen och har kommit fram till två problem. Det ena är att spåret på armen till främre luckan är knäckt, antar att detta är varför den inte kan öppnas normalt. Det andra är att det som ska ”ta tag” i den bakre luckan inte gör det alls. Man kan röra mekanismen för hand och då fungerar det.

Min fråga är då om det finns något sätt att byta ut/laga spåret på armen och om någon vet hur mekanismen till den bakre luckan fungerar. Alternativt om någon vet om någon kunnig verkstad som inte bara kommer gå för att byta ut hela panoramataket :)

Tack på förhand / Felix
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Kan det här hjälpa dig?

Länk
Fe
2
Felix325
E91 lci 325i X-Drive
Känner du till någon verkstad som skulle kunna ta dig ann att laga på det sättet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.