|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag ska byta stötdämpare fram på min bil men vet inte vilka jag ska ha. Enl. BMWs katalog finns två varianter , en med VDC och en utan. Hur vet jag om jag har VDC eller inte??? Nån som vet??? MVH Bertil | |
|
VDC? Enligt ETK finns det två versioner som du skriver. Med eller utan S229A=Yes/No S2VFA=Yes/No Länk Länk Om du inte vet/har alla utrustningskoder för din bil kan du lista dem här: Länk |
|
|
Dom två bilderr/varianterna har jag OEM nummer på men problemet är att när jag söker så får jag upp att båda varianterna ska passa på min bil. Om jag har VDC på min bil ,borde jag inte kunna ställa dämpningen på nåt sätt då??? På andra bilmärken med VDC så finns det en "knapp"att reglera med. Hur listar jag???Hur hittar jag VIN kod?? |
|
|
Nu har jag fått upp utrustningskoder (bara vissa , inte alla) men ser inget om VDC. |
|
|
Var kommer VDC ifrån? Gissar att det står för Variable Damper Control men det finns inte som ett val på Z4? Finns inte S229A eller S2VFA i listan för din bil från mdecoder så har du vanliga dämpare. EDIT: Läste nu ordentligt. VDC är för bilar med 229A / S2VFA. Är du osäker kan du titta själv på din bil. Syns tydligt om den har det, se bilderna från ETK:n och jämför med/utan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.