|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 320d e91 2012. Jag var ute ock körde. Rätt som det var så hoppade farthållaren ur och ABS 4x4 lampan tändes ihop med slirskydd och handbromslampan. Varnar också för däcktryck som inte går att resetta. Har för mig att det har hänt förut och då räckte det med att koppla den batteriet ett tag så fungerade allt igen men inte nu. Har provat. Ska dra husvagn till Italien på torsdag så det kom lite olyckligt. Vad kan ha hänt? Finns det någon säkring som skulle kunna förklara det här? Hälsningar Per | |
|
Hej, Man kan ju tänka sig att en ABS-sensor gett upp eller skadats. Typisk symptombild, åtminstone. Jag TROR att din bil har sådana där påkrympta ABS-ringar på hjulaxlarna bak. (Eftersom en x-drive kanske även fram.) Rostbildning under dem får dem att utvidgas och slita bort ABS-sensorns ”huvud”. TROR, alltså. Du kommer nog inte undan en diagnos. Om du inte har grejer själv så kanske en kompis? Inget jätteavancerat. OM det är som jag tror, kan situationen räddas med en ny sensor som monteras med en distansbricka, så att den kommer en bit ut ifrån ABS-ringen. Hjälper för stunden åtminstone. //Lennart EDIT: Och när du sannolikt byter ut en trasig/dålig givare, välj OEM-kvalitet!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.