|
|
|
|---|---|
|
Hej, slarvade med beläggbyte fram, ska byta skivor och klossar, men undrar över slitagevarnaren. E39, 98 år modell. Kan man koppla loss och köra utan? Den har blivit nedsliten men ser hel ut i övrigt. Och måste man resetta med program å dator för att varningslampan ska sluta lysa? Ede kanske så bra att man kan köra vidare med en lite nedsliten varnare och att den funkar nu med nya belägg å skivor? | |
| Ja, man kan köra utan. Om den blivit nedsliten och varnar så kan det vara vara lämpligt att montera en ny. Men du kan ju testa, funkar det med den gamla så gör det det. Men dom blir ofta lite spröda går lätt sönder när dom åldras. Tror inte du behöver resetta på en bil från -98. | |
|
Om varnaren ”löst ut”, kan man temporärt bara skala och vira ihop kablarna för att slippa varningen i instrumentet. Den skarvkontakt som sitter i hjulhuset kan också bli spröd, så var försiktig med den också. Kanske försöka ”mjuka upp” den med lite WD40? //Lennart |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Som nämnts ovan - går alldeles utmärkt att tvinna ihop. Jag skapade till och med mina egna dummy-plugs till min E34 för just detta då racingbelägg inte har uttag för slitagesensorer :-) Länk Länk |
|
Tackar för feedback! Jag klippte av gamla trasiga sensorn och tvinnade ihop sladdarna. Sen var det bara att slå på tändningen i läge 2, ca 30 sekunder, så slockande varningslampan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.