|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en F31 -19 För lite mer än en vecka sedan skulle jag köra en lite längre tur med målet inställt i navigatorn. Jag passade samtidigt på att uppdatera kartorna till senaste version. Mitt under resan började navigatorn visa felaktig position på bilen. Trodde det hängde ihop med kartuppdateringen, men felet kvarstår även efter att uppdateringen är klar samt omstart av navigationssystemet. Har haft kontakt med Connected drive supporten, fick där rådet att starta om systemet flera gånger. Detta har inte hjälpt och felet kvarstår. Bilen borde befinna sig i Helsingborg men visas nu i havet utanför Halmstad... Jag har sett i facebookgrupper att många fler verkar drabbade, och att det BMW inte har någon lösning i nuläget. Några verkar ha fått tid för felsökning hos BMW, för att kontrollera ev hårdvarufel. Någon här som är drabbad och vet mer? Mvh Anders | |
| Det har rapporterats om ryssarnas störning av GPS i Östersjön, det kan ju även påverka positionering i västra Skåne. | |
| Ser ut som västra Skåne klarar sig, Länk | |
|
Jag har också läst om folk som varit i Italien o Tyskland och fått samma problem där. Hoppas BMW kan presentera någon lösning inom kort, tråkigt att inte kunna använda navin. |
|
|
Har samma problem med min F34. Har ni fortfarande problem? Ingen som fått något mer svar från BMW / verkstad? |
|
|
Hej För mig, och många fler, har det hjälpt att koppla loss minuspolen på batteriet några minuter. Sen köra en lite längre runda. Finns några trådar på FB oxå Mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.