AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
934

Akut - låst bil och touchdisplaykey urladdad

P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Sitter på en camping med urladdad displaykey , den med touchskärm. Hur öppnar man då bilen om man inte har möjlighet att ladda nyckeln?

Hittar inget på nätet och måste komma iväg snart

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Du kan starta bilen med urladdad nyckel om du håller den vid rattstången, finns en bild där du håller nycken. Problemmet nu är att komma in i bilen. Har du inte med den lilla metallnyckeln eller kan öppna via app så är det nog att leta USB-kabel och ladda.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Vet inte om detta funkar här, men med digital key så skall man hålla nyckeln / telefonen mot dörrkarmen "någonstans" så skall bilen känna av att nyckeln är korrekt. På samma sätt som det går att starta o man håller den mot rattstången.
P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Tack, lyckades hitta en laddkabel till slut.
Så nu har man varit runt på halva campingen och frågat efter en sladd.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Förr var det värsta som kunde hända var är att man tappade nycklarna.

Idag är det värsta som kan hända är att man inte kan ladda upp sin <sätt in valfri gucka här> :-)

Men denna där BMW Display Key, visst är det den där prytteln som är lika stor som min mobiltelefon?
Har inte denna en inbyggd nödreservnyckel?
Eller var det så att den INTE har en inbyggd nödreservnyckel men däremot när man väljer denna option (antar det är tillval fortfarande för de flesta modeller) så får man alltid med en nödreservnyckel (som man förväntas bära med sig men aldrig någonsin gör det)?
Lär mig aldrig hur det var...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man får en ”vanlig” nyckel också. Men det hjälper ju inte om man inte har den med sig ;)
@jsn, Urladdad Display-key och dess NFC mot dörrlåset, pss som Key-Card, hade ju haft en chans att fungera, men inte på min G22 i alla fall.
I TS fall vet jag inte vad som stöds av bilen men allmänna tipsen för att öppna bilen är Drive-Connect i BMW-appen eller BMW kundtjänst eller Key-Card, eller Digital Key (i modern mobil). Key Card är smidigt att ha med sig som reservnyckel (som även kan starta bilen).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.