|
|
|
|---|---|
|
Hallå BMW entusiaster! Har varit frånvarande länge, här på Forumet, men kul att vara tillbaka, med en liten fundering. Har precis skaffat BMW M8, First Edition-20, med snart 3000 mil på mätaren. Ska lägga in lite bilder vid tillfälle! Fick endast en nyckel vid leverans, o säljaren sa att han hade den "större" nyckeln (display key) till bilen hemma, o att han ASAP, skulle skicka mig den. Tre veckor senare, kommer jag på, att jag inte fått nyckeln, o kontaktar säljaren, för att påminna om att skicka den. Han säger då att: Det bara fanns en nyckel(liten) till bilen, o att han då han köpte den hos BMW i Sundsvall, så hade han fått betala 8 papp, för en ny Display-key. Han vill nu ha dessa pengar av mig, för att han ska skicka nyckeln! Han hävdar även att det inte går att köra bilen med endast den nyckeln, utan att man även då måste ha den andra lilla nyckeln. Frågan kort o gott: hur många nycklar får man med till en nybeställd BMW M8 årsmodell 2020? o inte kan det vara så att det inte går att köra bilen, om man endast har Display-key? Ska tillägga också att säljaren aldrig vid affärsförhandlingarna, sa nått om att bilen bara skulle levereras med bara en nyckel! Utifrån detta, borde det iallafall, vara solklart att han borde skicka nyckeln, o inte har rätt att kräva ersättning för den!? | |
| Jag kan bara informera vad som gäller för min M440 2021. Den levererades med 1 liten fjärr + 1 Display-key. (Tror Display-key ingår tillsammans med parkeringsvärmare.) Till Display-key följer det med en smal fysisk nödöppningsnyckel i metall. Jag använder dagligen bara Display-key. Den har alla funktioner (automatiskt låsa/låsa upp på avstånd mm) utom möjlighet att förvara nödöppningsnyckeln. | |
|
Bilen har varit nylevererad med en Display key vilket du kan se här Länk I övrigt instämmer jag med föregående talare att utöver Display key skall det även finnas 1 st extra vanlig fjärrnyckel. På tidigare årsmodeller tex 17-18 är mitt minne att man fick med 2 st vanliga fjärrnycklar men att detta sedan ändrades BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.