|
|
|
|---|---|
|
Hej. Det började med att jag bytte H7 lampor (LED) det fungerade först men fick sen felmeddelande. Bytte tillbaks till original. -Halvljus lyser med avstängd ljusknapp. De slocknar helt när jag bländar upp till helljus. -med aktiverat ljus lyser både hel och halvljus men det går inte blända av och helljuskampan lyser konstant. -Efter en minut tänds parkeringsljuset fram och bak vid avstängd bil. Hittar inte relä till helljus, inte heller halvljus. Programmerat om datorn och står utan idéer nu. Att parkeringsljuset tänds automatiskt är väl det som stör mest för det drar ju ur batteriet. Någon med ide om hur jag fortsätter felsökning? Mvh Bulkie Bulkie | |
|
Hej, Du är på djupare vatten än jag kan förklara. Bilens belysning (och lite mer) styrs av den s k ljusmodulen, LCM eller LKM. Den får spel om ”kartan inte stämmer”. Och det gör den (kartan) inte om man pluggar in vanliga LED, som inte är speciellt anpassade. Det går (nog) att återställa ljusmodulen, men det kräver dator, programvara och ett visst mått av kunnande, som jag själv inte är i stånd att förmedla. Kanske kan du få hjälp här: Länk en forummedlem med vänlig support. //Lennart |
|
|
Hej. Min vän, som ska kunna göra det, har misslyckats. Jag är inne på samma tanke och är osäker på om han verkligen vet vad han gör. Ska försöka få någon att titta på det. Tack för svar! Mvh Bulkie |
|
|
Du kan kanske prova Bestronic.se som säger sig lösa bilelektroniks svåraste problem. Länk Ingen erfarenhet själv men lagt bokmärke för framtida behov då nivån BMW verkstäder inte alltid är tillräcklig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.