AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.377

Diesel partikel sensor BMW?

Sida 2 av 2
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Den behöver kodas in. BMW ansluten verkstad troligtvis.

FAF
Yo
65
Yoakimbit
BMW 320xdrive
Det kanske är så. De har bytt sensorn. Men varför gör dom det ifall de inte kan lösa problemet helt?

Vet att jag ringde en verkstad och dom sa att BMW behövde göra det. Denna verkstad sa inget så därav åkte jag dit.

Kan man kräva en summa tillbaka? Då de inte löst problemet och uppenbarligen inte har rätt utrustning.

Varför jag inte åkte till BMW direkt var för att de hade tid först i juli

Åka ut och gasa lär inte släcka lampan? Felkoden kommer tillbaka för NOX sensorn, trots att den är bytt
Yo
65
Yoakimbit
BMW 320xdrive
Då kanske det finns risk att avgasvärderna påverkar besiktningen kan visa fel på besiktningen? Trots att NOX givare är bytt, men att dom kanske inte ställt in den korrekt
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Den behöver kodas, hjälper inte att åka ut och gasa. Om lampan lyser kommer du nog inte igenom besiktningen.
FAF
Yo
65
Yoakimbit
BMW 320xdrive
Ja väldigt märkligt att verkstaden inte kunde lösa det. Dom har bara bytt sensorn då och skitit i resten eller inte haft rätt grejer för det. Märkligt att dom tog på sig jobbet då.

Lampan kom som sagt tillbaks, sedan tändes den så jag åkte tillbaka till verkstaden, de felsökte och det var exakt samma felkod för NOX givaren dom bytt, raderades igen och kom tillbaka.

Har tid hos BMW först om 3 veckor. Provar släcka den igen och och besikta den, värdena borde iallafall vara bra då den är bytt.

Eller så känner bilen inte av rätt sensor och värdena är fortsatt kass.

Dålig verkstad som inte åtgärda allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.